5 تیم برتر جهان در جام های جهانی در تعداد گل های به ثمر رسیده

در حالیکه شمارش معکوس برای شروع جام جهانی آغاز شده است رسانه‌های خبری در تلاش برای گمانه‌زنی بهترین تیم حاضر در جام جهانی 2014 برزیل هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در حالی‌که زمان زیادی به شروع رقابت‌های جام جهانی باقی نمانده است، بسیاری از رسانه‌های خبری به تحلیل و گمانه زنی در مورد بهترین تیم حاضر در جام جهانی پرداخته و در خصوص شانس تیم‌ها برای موفقیت بیشتر در مصاف حریفان به تحلیل و مطالعه پرداخته‌اند. در راستای این تحلیل گزارشی از تیم‌هایی که طی سال‌های گذشته موفق به زدن بیشترین گل  در این رقابت‌ها شده‌اند ارائه شده است:

در این گزارش با توجه به آمار و ارقام منتشره در طول رقابت‌های جام جهانی اعلام شده است تیم مجارستان در صدر تیم گلزنان رقابت‌های جام جهانی قرار دارد. این تیم در جام جهانی 1954 که در کشور سوئیس برگزار شد توانست 27 گل بزند و در صدر گلزنان تیم های حاضر در جام جهانی قرار گرفته است.

این 27 گل زده شده در پنج مسابقه به ثمر رسیده است. این تیم در ان دوره از رقابت‌های جام جهانی بعد از اینکه در رقابت‌های مقدماتی در صدر گروه خود قرار گرفت. در مقابل تیم ملی فوتبال کره شمالی توانست 9 گل به ثمر برساند و در بازی مقابل آلمان غربی هم با نتیجه 8 بر 3 به پیروزی رسید.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی از این رقابت‌ها تیم ملی برزیل را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و در مرحله نیمه نهایی هم 4 بر 2 مقابل تیم اروگوئه به پیروزی رسید. در فینال این رقابت‌ها هم با نتیجه دو بر صفر مقابل آلمانها به پیروزی رسید. سندرو کچسیس و فرانس پوشکاش دو بازیکن مجارستان درخشش جالب توجهی در به ثمر رسیدن گل‌ها داشتند.

تیم دوم هم تیم ملی فوتبال آلمان غربی اما در آخرین بازی از فاز نخست و مقدماتی جام جهانی مقابل تیم اتریش با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد. در مرحله یک هشتم پایانی هم توانست مقابل تیم ایرلند با نتیجه چهار بر صفر به پیروزی برسد ولی در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم ملی فوتبال برزیل قرار گرفت بازی را با نتیجه 2بر5 واگذار کرده و در حالیکه برزیل قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد تیم ملی فوتبال فرانسه به مقام سوم از این رقابت‌ها دست یافت و در آخرین بازی‌اش مقابل آلمان غربی به نتیجه شش بر سه رسید.

 در این دوره از رقابت‌ها جاست‌ فونتین‌ به طور میانگین توانست موفق به زدن حداقل یک گل در تمام مسابقات شود.

 تیم بعدی هم با بیست و دو گل زده در جام جهانی، تیم ملی فوتبال برزیل است که در جام جهانی 1950 به میزبانی کشور برزیل توانست 22 گل به ثمر برساند. تیم ملی فوتبال برزیل در این دوره از رقابتها بسیار خوب و درخشان ظاهر شده و شروعی موفق داشت. این تیم توانست مقابل مکزیک با نتیجه چهار بر صفر به پیروزی برسد و در بازی بعدی مقابل سوئیس هم به نتیجه دو بر دو دست یافت و توانست در ادامه تیم‌ ملی یوگو‌سلاوی را با نتیجه دو برصفر شکست دهد و در صدر گروه خود قرار بگیرد.
 
 در ادامه مسابقات هم برزیل توانست در مقابل سوئد با نتیجه هفت بر یک به پیروزی رسیده و بعد هم در بازی مقابل اسپانیا با نتیجه شش بر یک حریف خود را به زانو درآورده و سرانجام به عنوان قهرمان جهان در این دوره از رقابت‌ها در مقابل چشم دویست هزار هوادار برسد.
 
در جام جهانی 1970 مکزیک هم دوباره تیم ملی فوتبال برزیل توانست 19 گل به ثمر رساند و نام خود را برای دومین بار به عنوان یکی از گل‌زن‌ترین تیم‌های حاضر در جهان فوتبال معرفی کند.
 
 برزیل در این دوره از رقابت‌ها توانست با کسب پیروزی چهار بر یک شروع بسیار خوبی در جام جهانی مقابل تیم چکسواکی‌ داشته باشد و بعد هم در بازی مقابل انگلیسی‌ها با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد بعد هم در بازی مقابل تیم رومانی به نتیجه سر بر دو دست یافت و در صدر گروه راهی مرحله بعدی از رقابت‌ها شد در مرحله یک چهارم پایانی هم با نتیجه چهار بر دو مقابل تیم ملی پرو به پیروزی رسید و در ادامه هم در  مقابل تیم اروگوئه‌ سه بر یک پیروز شد و در نهایت در بازی بسیار حساس مقابل چشم صد و هفت هزار هوادار با نتیجه چهار بر یک تیم ملی ایتالیا را شکست داد و به پیروزی رسید.

 در این دوره از رقابت‌ها تیم ملی فوتبال آلمان غربی در پله سوم بود که به عنوان تیم دوم گروه خود بعد از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 1954 که در کشور  سوئیس برگزار شد موفق به زدن 25 گل گردید این تیم که در آن دوره از رقابت‌های جام جهانی با تیم مجارستان در یک گروه  بود در بازی مقابل تیم ملی ترکیه توانست با نتیجه چهار بر یک به پیروزی برسد بعد هم در  مسابقه مقابل مجارستان که با نتیجه سه بر هشت به پایان رسید شکست خورد ولی توانست سه بار دروازه حریف را باز کند.
 
 در مرحله یک چهارم پایانی از این رقابت ها  هم در مقابل تیم یوگوسلاوی‌ پیروز شده و توانست بازی را با نتیجه دو بر صفر به پایان ببرد. در مرحله نیمه نهایی هم این تیم در مقابل اتریش با نتیجه 6 بر یک پیروز شد در این مسابقه هلموت‌ ران در این بازی چهار گل به ثمر رساند و ماکس مورلوک‌ با شش گل زده هم عنوان بهترین گلزن  آلمان را بدست آورد.
 
 تیم سوم هم تیم ملی فوتبال فرانسه بود که در جام جهانی 1958 که در کشور سوئد برگزار شد توانست 23 گل به ثمر برساند فرانسه در این دوره از رقابت ها  بسیار درخشان ظاهر شد و توانست در شش مسابقه فقط سیزده گل بزند. جاست فونتین در این  رقابت ها خارق العاده ظاهر شده و عنوان بهترین گلزن این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.
 
 فرانسه بعد از اینکه توانست با نتیجه هفت بر سه مقابل تیم پاراگوئه‌ به پیروزی برسد با نتیجه دو بر سه بازی را مقابل تیم یوگوسلاوی‌ از دست داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار