در نشست ارمغان زندگی خانه شهریاران جوان مطرح شد

تهران رتبه اول کشور در عدم باروری

به مناسبت فرا رسیدن هفته جوان نشست ارمغان زندگی ویژه زوج‌های جوان در سالن اجتماعات خاقانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دعایی رئیس موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی در خصوص موضوع این نشست گفت: جمعیت مسئله بسیار مهمی در دنیای امروزی می‌باشد و در تمامی تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها تاثیر قابل مشاهده‌ای دارد و از معیارهای مهم توسعه می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دعایی تاکید کرد: هرچه جمعیت فرهیخته یک کشور بیشتر باشد توسعه مادی بیشتری برای آن جامعه به همراه خواهد داشت.
کاهش آمار باروری در ایران بیشتر از متوسط جهانی است
وی با اشاره به این که در سه دهه اخیر نرخ باروری در جهان 33 درصد کاهش داشته است، افزود: ما در جهان اسلام و علی‌الخصوص جمهوری اسلامی ایران شاهد آمار بیشتری از متوسط جهانی هستیم که این موضوع زنگ خطر بزرگی برای جهان اسلام و کشور عزیزمان به حساب می‌آید.
همچنین در ادامه این نشست دکتر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات مرکز آمار ایران، خانم دکتر روح افزا معاون طرح و برنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و حجت الاسلام والمسلمین طوسی مدرس و کارشناس مسائل بحران جمعیت با یکدیگر به مباحثه و گفتگو پرداختند. دکتر محزون با اشاره به اینکه رتبه اول شهر تهران در کشور به جهت عدم باروری، در اختیار شهروندان تهرانی می‌باشد از خانه شهریاران جوان خواست تا فرهنگ سازی لازم برای تشویق جوانان و زوج‌های تهرانی به فرزندآوری را در دستور کار خود قرار دهد.

براساس آمار سازمان های بین المللی نرخ باروری در ایران پایین است

به گفته دکتر محزون بر اساس آمارهای سازمان های بین المللی خصوصا سازمان ملل متحد وضعیت نرخ باروری درکشور ما  پایین  است و تاثیر فرهنگ غلط و سیاست های دنیای غرب را یکی از عوامل تاثیرگذار در این مسئله عنوان نمود.

وی با اشاره به اینکه ما باید در ابتدای زندگی به زوج های جوان این آموزش را بدهیم که فرزندآوری نه تنها برای خودشان بلکه برای کشور سودمند است افزود: از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص این مسئله حساس اقدامات جدی تری را برای رفع این مشکل انجام دهند.

 دکتر روح افزا معاون طرح و برنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به این نکته که دنیای غرب بحث فرزندآوری را در جامعه ی ما مغایر با سلامت مادران می داند گفت: این حرف‌ها و شعارها تماما از اساس باطل است. در هیچ مکتب علمی تاکنون گفته و شنیده نشده که فرزند آوری، سلامت مادران را به خطر می اندازد بلکه  برای مادران جامعه سودمند و مفید خواهد بود و از مادران و زنان ایرانی  خواست که اسیر این سیاست ورزی های خصمانه ی دنیای غرب در خصوص افزایش جمعیت  نشوند.

برچسب ها: تهران ، رتبه ، باروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار