قمصری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امکان تثبیت "سقف تولید نفت" در نشست 165 اوپک وجود دارد/"افزایش" توان تولید در صورت لغو تحریم ها

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران با داشتن خریداران بالقوه و توان افزایش صادرات نفت خام، می تواند با کمرنگ شدن تحریم‌ها نقش موثرتری در بازار نفت جهان ایفا کند به طوری هم اکنون سهم ایران در اوپک یک میلیون بشکه است.

سیدمحسن قمصری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص ارزیابی قیمت نفت در اوپک اظهار داشت: هم اکنون وضعیت عرضه و تقاضا در حالت تعادلی قرار دارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در رابطه با افزایش سقف تقاضا در بازار گفت: ایران با داشتن خریداران بالقوه و توان افزایش صادرات نفت خام، می تواند با کمرنگ شدن تحریم‌ها نقش موثرتری در بازار نفت جهان ایفا کند. بعید به نظر می رسد که در حال حاضر کسی به فکر افزایش تولید باشد.

قمصری با تاکید براینکه ایران توان افزایش تولید را دارد افزود: به دلیل شرایط تحریم جهانی ایران تولید خود را حفظ کرده است و این افزایش بستگی به شرایط تحریمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم ایران در اوپک یک میلیون بشکه است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به برگزاری نشست 165 اوپک گفت: پیش بینی می شود سقف تولید اوپک در همان میزان فعلی، یعنی 30 میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشته شود.
 
 قمصری از آمادگی ایران برای افزایش سریع تولید نفت خام پس از لغو تحریم‌ها خبر داد و اعلام کرد: ایران می تواند  پس از لغو تحریم‌ها صادرات نفت خام خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار