در سفر رییس اتاق ایران به همراه رییس جمهور عنوان شد

پيگري بخش خصوصي جهت رفع مشكلات موجود در تجارت بين ایران و ترکیه/ ثبت 800 شرکت ایرانی در ترکیه

رئیس اتاق ایران با اشاره به سياست دولت يازدهم در خصوص همكاري هاي بيشتر با همسايگان و مسلمانان و در راس آنها تركيه به عنوان دوست تاريخي ايران از پيگري هاي جدي بخش هاي خصوصي به منظور رفع موانع و مشكلات موجود در تجارت بين دو كشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ظهر سه شنبه 20 خردادماه رئیس جمهور و رئیس اتاق ایران به این ساختمان TOBB آنكارا رفتند تا  در جمع تجار دو کشور به مذاکره و تعاملات اقتصادی بپردازند.
 
 روسای اتاق های دو کشور در این نشست بر لزوم افزايش مناسبات اقتصادي با استفاده از پتانسيل هاي ايران و تركيه تاكيد كردند.
 
اين ديدار رسمي پس از هجده سال براي اولين بار در اين سطح با حضور اكثر اعضاي هيئت دولت برگزار شد و فعالان بخش هاي خصوصي هر دو كشور مذاكراتي را در راستاي بيشتر شدن مناسبات انجام دادند.
 
غلامحسين شافعي، رييس پارلمان بخش خصوصي ايران ضمن قدرداني از مسئولان و مقامات سياسي تركيه براي برپايي جلسات متعدد بين ايران و تركيه، اينگونه ديدارها و نشست ها را اقدامی ضروری خواند.  
 
وی همكاري بين ايران و تركيه را فراتر از روابط عادي بين دو كشور دانست  و گفت: خوشبختانه سياست روسای سیاسی هر دو کشور در راستاي حضور در بازارهاي منطقه که جمعيتي افزون بر چهارصد ميليون نفر دارد، است.  
 
رئیس اتاق ایران با اشاره به سياست دولت يازدهم در خصوص همكاري هاي بيشتر با همسايگان و مسلمانان و در راس آنها تركيه به عنوان دوست تاريخي ايران از پيگري هاي جدي بخش هاي خصوصي به منظور رفع موانع و مشكلات موجود در تجارت بين دو كشور خبر داد.
 
شافعي با اشاره به پتانسيل هاي ایران وترکیه در زمينه هاي مختلف، تشریح کرد: تجار ترکیه ای می توانند با بهره گیری از موقعيت جغرافيايي ايران در منطقه به بازار آسیای شرقی دسترسي پیدا کنند و درعین حال ایران نیز از طریق تركيه به بازار اروپا راه یابد.
 
وی در پایان تداوم ارتباطات طرفين را به عنوان دو كشور قدرتمند در راه ابريشم خواستار شد.
 
دسترسی به بازار های جدید با اجرای به موقع تفاهم نامه ها  
 
در ادامه رفعت حصارچيكلي اوغلو، رييس اتاق هاي بازرگاني و بورس هاي تركيه با تاكيد بر موقعيت جغرافيايي و شرايط سياسي منطقه هدف از ارتباط ميان تركيه و ايران را همكاري هاي مشترك براي دسترسي بيشتر به بازارهاي يكديگر، همسايگان و حتي بازارهاي جهاني عنوان كرد.
 
 وي افزود:  بيشتر شدن روابط اقتصادي بين دو كشور در گرو سرعت بخشيدن به مراحل اجرايي تفاهم ها و موافقت نامه هاي دوجانبه است.
 
رئیس اتاق ها و بورس های ترکیه با اشاره به رشد ايران در زمينه هاي صنعت دفاعي، پتروشيمي و نفت و گاز و پيشرفت هاي تركيه در زمينه هاي صنعت ساختمان و توريسم، تصریح کرد:  در سالهاي اخير سرمايه گذاري هاي دو جانبه در اينگونه پروژه ها صورت گرفته است که گامي مهم در راستاي افزايش مناسبات دو كشور به شمار می آید.
 
حصارچيكلي اوغلو از ثبت بيش از هشتصد شركت ايراني در تركيه خبر داد و خواستار شد: تجار و بازرگانان دو كشور باید با اتحاد خود به مردم سایر كشورها پیامی محکم و روشن با مضمون "مشاركت و همكاری؛ راه حل توسعه" بدهند.  
 
 
 انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: شافعی ، اتاق ، ایران ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار