آشتیانی: کرواسی لقمه گلوگیری برای برزیل است

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص بازی افتتاحیه گفت: در تمامی دوره‌های گذشته جام جهانی بازی اول برای کشور میزبان بسیار مشکل بوده است و کرواسی تیم درجه یکی است که برای برزیل لقمه گلوگیری خواهد بود.

ابراهیم آشتیانی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص بازی افتتاحیه جام جهانی 2014 برزیل اظهار داشت: همیشه در بازیهای جام جهانی بازی اول برای میزبان بسیار مشکل است، چرا که توقع مردم آن کشور از تیم ملی کشورشان باعث ایجاد فشار روانی بر بازیکنان است. توقع مردم این کشور از بازیکنان تیمشان جهت کسب نتیجه‌ای رضایت‌بخش بسیار بالا رفته و به سادگی نمی‌توان انتظار مردم برزیل را برآورده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به فشار روانی که بر بازیکنان برزیل حاکم است، چنانچه این تیم بتواند در نیمه اول به یک الی 2 گل دست پیدا کند ادامه کار برای آنان در نیمه دوم آسانتر خواهد بود.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان این مطلب که کروات‌ها در سبک بازی دفاعی ید طولایی دارند، تاکید کرد: مربیان تیم کرواسی با انجام یک بازی بسته و سبک دفاعی فضا برای کار کردن مهاجمان حریف نمی‌گذارند و تمرکز بازیکنان در یک سوم دفاعی زمین خودشان است و این در حالی است که مربیان برزیل همواره می‌گویند ابتدا باید گل بزنند و با یک سبک هجومی و ایجاد پرس در یک سوم دفاعی حریف از لحاظ نحوه‌ی بازی در مقابل تیم کرواسی قرار دارد.

آشتیانی ادامه داد: چنانچه برزیل با شوت از راه دور و یا بازی از کناره‌ها بتواند به گل دست یابد کارش ساده خواهد شد ولی اگر بخواهد از میانه نفوذ کند با توجه به دفاع قدرتمند تیم کرواسی کار دشواری در پیش خواهد داشت.

وی ادامه داد: کرواسی یک تیم صد در صد دفاعی است و برزیل باید مواظب ضدحمله‌ها باشد چرا که کرواسی تیم ضعیفی نیست و از اروپا به جام جهانی راه یافته و یک تیم درجه یک است.

آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: در تمامی دوره‌های گذشته بازی افتتاحیه کم گل و یا با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده است. و چنانچه برزیل بخواهد به یک بازی گسترده دست بزند این بازی به منزله یک تیغ دو لبه خواهد بود و کرواسی برای برزیل لقمه گلوگیری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برزیل ، کرواسی ، آشتیانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار