پرس تی وی:

آمار تکان دهنده فقر در "انگلیس" / دولت بودجه های رفاهی را به شدت کاهش داده است

به علت سیاست های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس، هر سال به شمار کسانیکه مجبورند برای سیرکردن شکم خود و خانواده به بانک های غذایی و موسسات خیریه مراجعه کنند افزایش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، انگلیس هفتمین کشور ثروتمند جهان است و انتظار نمی رود این کشور تعداد زیادی فقر و بی خانمان داشته باشد.

اما به علت سیاست های ریاضت اقتصادی دولت و افزایش بهای کالا و خدمات، هر سال به شمار کسانیکه مجبورند برای سیرکردن شکم خود و خانواده به بانک های غذایی و موسسات خیریه مراجعه کنند افزایش می یابد و این مسئله به امری عادی تبدیل شده است.

گزارش های جدید موسسات خیریه "آکسفام"، "تراسل تراست" و اقدام کلیسا علیه فقر ، در یک سال گذشته شمار بسته های غذایی که میان نیازمندان توزیع شده است 54 درصد افزایش داشته است. 

"راچیل اور" رئیس برنامه مبارزه با فقر در انگلیس از موسسه آکسفام گفت: اینها ارقامی است که به طور رسمی منتشر می شود اما آمار واقعی خیلی بیشتر است.

این میزان افزایش نیازمندان به کمک های غذایی در انگلیس بسیار تکان دهنده است به طوری که دولت نیز نگران شده است. 

بررسی ها نشان می دهد در12 ماه گذشته میزان درآمد و دارایی های 25 درصد قشر بسیار فقیر انگلیس حدود هزار پوند کمتر شد، بنابراین افزایش هزینه ها می تواند بار سنگینی بر دوش این خانواده ها باشد.

بر این اساس، درآمد مردم کمتر و هزینه ها دائما رو به افزایش است. مشکل نگران کننده دیگر این است که دولت بودجه های رفاهی را به شدت کاهش داده است.

قابل ذکر است که حدود 50 درصد از کسانی که به موسسات خیریه مراجعه می کنند در نتیجه مشکل در بودجه رفاهی دولت است، در 12 ماه گذشته موسسات خیریه در انگلیس بیش از 20 میلیون وعده غذایی در میان نیازمندان توزیع کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار