قزوین/

قزوین پایلوت طرح های زیست محیطی کشور می شود

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: با وجود توانمندی و ظرفیت های مناسب در استان و با موافقت ریاست سازمان محیط زیست کشور، قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح های زیست محیطی انتخاب شده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

در برگزاری نمایشگاه اقتصاد و فرهنگ محیط زیست با مدیریت جهادی که سه شنبه شب با حضور منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری، تعدادی از مدیران سابق محیط زیست استان و فعالان تشکل های مردم نهاد، مسئولان استانی و مدیر کل محیط زیست استان البرز در سالن نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد از حامیان و شرکت کنندگان فعال در این نمایشگاه تقدیر شد.

صدرالدین علیپور در این مراسم اظهارداشت: در مدت چهار روز برگزاری نمایشگاه نهادهای دولتی و شرکتهای صنعتی استان با همگرایی و همکاری خوبی ما را در برپایی این نمایشگاه یاری کردند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: با حمایت های جدی استاندار  که دغدغه حل معضلات زیست محیطی را دارند توانستیم در اجرای برنامه ها بخوبی عمل کنیم و تداوم مسیر برای همکاران محیط زیست هموار شده است.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: پس از تشکیل اتاق فکر در محیط زیست استان خوشبختانه استاندار به ما دلگرمی دادند و با حضور موثر خود بر ای تداوم شرکت در جلسات اعلام آمادگی کرده اند که عزم ما را برای ادامه کار دوچندان کرده است.

علیپور به برنامه های اجرا شده در جنب برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نشست هم اندیشی با تشکلهای زیست محیطی با حضور مدیران تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، برگزاری کارگاه آموزشی، نشست تخصصی حقوق و محیط زیست با حضور قضات و رئیس کل دادگستری استان همراه با دوره آموزشی، برگزاری جشنواره رسانه و محیط زیست و تقدیر از فعالان عرصه اطلاع رسانی، برگزاری همایش اسلام و محیط زیست و تجلیل از مقام آیت الله جوادی آملی از جمله مهم ترین برنامه های اجرا شده در این نمایشگاه است.

وی یادآورشد: تقدیر از خدمات و فعالیتهای مدیران سابق اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین فرهادی،اعلمش، محمودی راد و جوادی نیز در جریان برگزاری این نمایشگاه صورت گرفت که مورد توجه قرار گرفت.

علیپور بیان کرد: امیدواریم با اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته و استمرار آنها بتوانیم مرکز اجرای طرح های مهم کشوری در حوزه محیط زیست باشیم که اخیرا در سفر خانم ابتکار ریاست محترم سازمان به استان مقرر شد استان قزوین به عنوان پایلوت طرحهای محیط زیستی کشور مطرح شود.

وی همچنین در این مراسم از ایجاد اولین بانک اطلاعاتی جامع  از صنایع استان خبرداد و گفت: تمام اطلاعات واحدهای صنعتی استان در نرم افزار یاد شده جمع آوری می شود که این سیستم این قابلیت را دارد اطلاعاتی مانند مکان؛ نوع مجوز و فاصله هر یک از واحدها را از شهر و روستای همجوار نشان دهد که کار پایش و رصد محیط زیستی هم آسان می شود.

علیپور تصریح کرد: قرار است به زودی این طرح به نام استان قزوین در تهران رونمایی شود./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.