نهرین نت گزارش داد:

طرح اشغال موصل را کدام کشورها کلید زدند؟

منابع آگاه در عراق گفتند طرح حمله به موصل در استان نینوا و اشغال آن را سازمانهای اطلاعاتی ترکیه و عربستان با اطلاع آمریکا و انگلیس طراحی و به اجرا گذاشته‌اند تا موصل سقوط کند و سپس نوبت دیگر استانهایی که اکثریت آنها را سنی‌ها تشکیل می‌دهد، خواهد رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت گزارش داد: تحولات خطرناکی در شهر موصل در استان نینوا پس از موفقیت برخی گروههای مسلح از بقایای نظام بعثی سابق عراق در کنترل بر بخشهایی از فرودگاه موصل و اشغال چندین ساختمان دولتی و برخی مناطق در شهر تلعفر به وجود آمده است.

منابع آگاه در موصل به نهرین نت گفتند برخی گروههای تروریستی از بقایای نظام بعثی سابق عراق با مشارکت عناصر وهابی گروهک دولت اسلامی عراق و شام(داعش) بر ساختمان استانداری در موصل و چندین ساختمان دیگر و تعدادی از مراکز پلیس در شهر موصل تسلط پیدا کرده اند. شاهدان نیز تأیید کردند گروههای تروریستی از بامداد امروز بخشهای زیادی از فرودگاه موصل را به کنترل خود در آورده‌اند.

این منابع گفتند آنچه در موصل اکنون توسط گروههای تروریستی رخ می دهد عملیات سازمان یافته برای کنترل کامل بر شهر موصل و تبدیل آن به یک منطقه تحت نفوذ حزب بعث و تروریستهای داعش است و این طرح را سازمانهای اطلاعاتی ترکیه و عربستان با اطلاع آمریکا و انگلیس طراحی و به اجرا گذاشته‌اند تا موصل سقوط کند و سپس نوبت دیگر استانهایی که اکثریت آنها را سنی‌ها تشکیل می‌دهد خواهد رسید. 

آنها افزودند این عملیات را چندین گروه مسلح سازمان یافته با ائتلاف با عناصر وهابی عضو داعش به اجرا در آورده‌اند و این گروهها به سلاح مجهز هستند و بیش از 80 دستگاه خودروی شاسی بلند آنان در موصل مستقر شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار