واشنگتن پست:

کنگره امریکا امروز پنج جنبه مهم از موافقتنامه موقت با ایران را بررسی می‌کند

روزنامه واشنگتن پست نوشت کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه در جلسه ای به بررسی موضوع ایران خواهد پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی  واشنگتن پست در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم "جنیفر روبین" نوشت: امید است که این نشست نخستین گام در برگزاری جلسات نظارتی و بحث های عمومی درمورد ایران تا پیش از پایان ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق هسته ای نهایی باشد. 

در این نشست به بررسی پنج جنبه مهم از توافقنامه موقت با ایران پرداخته خواهد شد. تمام این مسائل به تصمیم گیری کاخ سفید، کنگره و اسرائیل و این که آیا این مذاکرات هسته ای ادامه خواهد یافت، مربوط است. 

حضور مذاکره کنندگان، دو وزیر امور خارجه ای که سیاست های آمریکا در برابر ایران را پایه ریزی کرده اند و کارشناسان از جمله مقامات سابق دولت اوباما که از جزئیات مذاکرات مطلع هستند، و توضیحات آنان در این جلسه اهمیت دارد. 

واشنگتن پست نوشت دولت اوباما با قاطعیت اعلام کرده است که لغو تحریم ها فقط 7 میلیارد دلار به اقتصاد ایران کمک خواهد کرد. اما منتقدان می گویند این مبلغ بسیار بیشتر و شکوفایی اقتصادی ایران در راه و روانشناسی بازار برای سرمایه گذاران در حال تغییر است. 

روزنامه واشنگتن پست درپایان نوشت احتمالا دولت اوباما خواستار زمان بیشتر برای ادامه دادن به این مذاکرات خواهد بود. اگر مدارک قابل توجه و مستند وجود نداشته باشد که نشان دهد ایران موضع خود را تعدیل کرده و به تعهدات خود در زمینه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند است، کنگره باید خواستار تغییر عملکرد دولت شود. در حقیقت اگر دولت اوباما تا بیستم ژوئیه نتواند به توافق نهایی با ایران دست یابد، دلیل خوبی وجود خواهد داشت برای این نتیجه گیری که چنین توافقی هیچگاه حاصل نخواهد شد. درنتیجه کنگره باید سری جدیدی از تحریم های اقتصادی را درنظر بگیرد و زمینه را برای تهدید نظامی فراهم سازد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار