سمنان/

کارخانه تولید روغن شترمرغ در ایوانکی گرمسار به بهره برداری رسید

این واحد نخستین کارخانه تولید روغن شترمرغ در غرب آسیا است و با 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و چربی شترمرغ را به محصولی صادراتی و ارزآور تبدیل می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، نخستین کارخانه تولید روغن شترمرغ استان سمنان روز دوشنبه در ایوانکی گرمسار به بهره برداری رسید.

 این کارخانه که ظرفیت تولید سالانه 300 تن روغن شترمرغ دارد، تاییدیه های صنعتی و بهداشتی را از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اخذ کرده است.

مدیرعامل شرکت تولید کننده روغن شترمرغ با بیان اینکه این واحد نخستین کارخانه تولید روغن شترمرغ در غرب آسیا است گفت: این کارخانه با 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و چربی شترمرغ را به محصولی صادراتی و ارزآور تبدیل کرده است.

مهرداد شیخ هادی تولید روزانه روغن شترمرغ در این کارخانه را هم اکنون یک تن اعلام و خاطرنشان کرد: این محصول علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، هندوستان، پاکستان و عراق نیز صادر شده و سالانه تا 916 هزار دلار ارزآوری دارد.
وی افزود: 10 نفر در کارخانه تولید روغن شترمرغ مشغول به کار شده اند.

هر قطعه شترمرغ شش تا هشت کیلوگرم چربی دارد. روغن شترمرغ در لایه برداری پوست، جایگزینی سلول های مرده پوستی، رفع ترک های پوستی، تسکین دردهای مفاصل و انواع آرتروزها و رویش مو در سر و ابرو کاربرد دارد.

در کشور 221 واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 195 تن گوشت فعال است که از این تعداد 10واحد در استان سمنان مستقر است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۲:۳۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.میتوانم از کارخانه شما بازدید کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
شرکت بیدار پلاست
۱۲:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
با سلام و احترام