معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک:

آمریکا وارد هیچ جنگ دیگری در منطقه نخواهد شد

یک مسئول آمریکایی در دوحه تاکید کرد بدون مشارکت کشورهای حاشیه خلیج فارس مشکلات منطقه حل نمی شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره امروز خود نوشت دیروز در دوحه پایتخت قطر یازدهمین دوره همایش آمریکا و جهان اسلامی با حضور کارشناسان، سیاستمداران و مسئولان و بازرگانانی از آمریکا و جهان اسلامی با حضور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر افتتاح شد.

شیخ عبدالله بن ناصر نخست وزیر قطر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست آتش بس در سوریه اعمال کند. 

در این حال "آن پاترسون" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت کشورش می داند که امکان ندارد بدون مشارکت و پیوستن کشورهای حاشیه خلیج فارس راه حلی دائمی برای مشکلات منطقه وجود داشته باشد. 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیروز در حاشیه این همایش با فیلیپ گوردن هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و خلیج فارس و آن پاترسون دیدار کرد. 

پاترسون در سخنانی در جلسه افتتاحیه این همایش تاکید کرد آمریکا وارد هیچ جنگ دیگری در منطقه نخواهد شد به ویژه اینکه رهبر پیمان آتلانتیک شمالی است و به دفاع از هم پیمانان خود متعهد است و همواره بیشترین بودجه دفاعی را در جهان دارد. 

وی افزود: همکاری دفاعی بین آمریکا و کشورهای منطقه قویتر از گذشته است و در سالهای اخیر قویتر شده است. پاترسون گفت آمریکا به ادامه تقویت توانمندی های نظامی در منطقه پایبند است و مشارکت اقتصادی و اجتماعی سنگ بنا در روابط ما در خاورمیانه خواهد بود. 

پاترسون بر اهمیت تعیین اولویت ها و نحوه تلاش کشورهای منطقه برای حفظ ثبات تاکید کرد و گفت آمریکا تلاش می کند با کمک شرکا و هم پیمانان در دفاع از منافع شان و تقویت این شراکت، جهان را امن تر کند. 

این مسئول آمریکایی ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه کنفرانسی دفاعی برگزار کنند که برای بررسی سیاست مربوط به نقض های امنیتی و تقویت همکاری دفاعی از طریق مراکز همکاری امنیتی تلاش کند. وی افزود کشورهای منطقه باید مسئولیت عملیات دفاعی و هماهنگی تلاش ها و سیاست ها را به عهده بگیرند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار