نخستین بانوی ایرانی میهمان ویژه نشست معلولان سازمان ملل متحد

نخستين زن ايراني برنده مدال طلاي پارالمپيک و المپيک در کنفرانس مطبوعاتي سازمان ملل متحد درباره کنوانسيون معلولان، بر ارتقاي حقوق معلولان در سراسر جهان تاکيد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، زهرا نعمتي که مهمان ويژه کنفرانس سالانه اعضاي کنوانسيون معلولان سازمان ملل متحد است، ظهر دوشنبه و يک روز قبل از برگزاري اين کنفرانس، در نشستي خبري، به سئوالات خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد پاسخ داد.

در آغاز اين نشست، رئيس اداره توسعه از بخش اطلاعات سازمان ملل متحد خانم نعمتي را معرفي کرد و گفت: کسب مدال طلاي وي به عنوان نخستين زن ايراني، موفقيتي تاريخي است که نه تنها براي زنان و دختران ايراني بلکه براي همه زنان و دختران در فراسوي مرزهاي جمهوري اسلامي ايران نيز الهام بخش بوده است.

نعمتي نيز در اين کنفرانس که سفير کنيا بعنوان رئيس اجلاس حضور داشت، خلاصه اي از چگونگي دستيابي اش به مدال طلاي پارالمپيک لندن در سال 2012 و جايزه ورزشکار نمونه المپيک توسط بنياد اسپورت آکورد در سال 2013 را تشريح کرد.

اين ورزشکار ايراني با تاکيد بر اينکه ورزش از بهترين راه هاي غلبه بر معلوليت است، گفت: رمز موفقيت من اين بود که هرگز تسليم معلوليتم نشدم.

زهرا نعمتي افزود: اکنون زمان مهمي در سازمان ملل متحد است چرا که دستور کار توسعه پس از 2015 ميلادي در حال مذاکره و تدوين است و مسئله معلولان در آن بايد بطور جدي مدنظر قرار گيرد.

وي از کشورهاي مذاکره کننده دستور کار توسعه خواست، تحقق قابليت دسترسي براي معلولان را در همه شهرهاي جهان و نيز ايجاد فرصت برابر براي اشتغال کامل و مناسب براي معلولان را تا سال 2030 ميلادي در دستور کار خود قرار دهند.

اين ورزشکار معلول از کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگار واحد مرکزي خبر در نيويورک درباره سطح و کيفيت امکانات و قابليت هاي دسترسي براي معلولان در ايران گفت: زنان و دختران معلول در ايران نسبت به گذشته وضع بهتري دارند و هر روز به پيشرفت هاي قابل توجهي دست مي يابند.

وي افزود: هيچ کشوري در جهان در زمينه قابليت دسترسي براي معلولان بي نقص نيست و در جمهوري اسلامي ايران نيز مسير پيشرفت در اين خصوص ادامه دارد.

اجلاس سالانه کنوانسيون معلولان سازمان ملل متحد از صبح سه شنبه به وقت محلي در نيويورک آغاز مي شود.

زهرا نعمتي نيز به عنوان مهمان ويژه نشست امسال در اين نشست رسمي سخنراني خواهد کرد.

همچنين قرار است فيلمي از زندگي و تلاش هاي اين بانوي ايراني در مقر سازمان ملل متحد به نمايش درآيد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار