هیلاری کلینتون: از تحریم‌‌های اعمال شده علیه روسیه حمایت می‌کنم

هیلاری کلینتون گفته است تحقیقات در رابطه با حمله بنغازی سبب نمی گردد از تلاش برای نامزدی ریاست جمهوری منصرف گردم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ای بی سی نیوز" گفت: جدیدترین دوراز تحقیقاتی که در کنگره در رابطه با حمله به هیئت دیپلماتیک آمریکا در شهر بنغازی لیبی در سال 2012 انجام پذیرفته، سبب نمی گردد تا من از تلاش برای نامزدی ریاست جمهوری منصرف گردم.

وی گفت : اتفاقا این مسأله باعث می‌شود تا بیشتر من قانع شوم تا نامزد ریاست جمهوری گردم.

گفتنی است: جمهوری خواهان، هیلاری کلینتون را متهم می‌سازند که وی زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده است، گام هایی اساسی برای تضمین سلامت آمریکایی‌ها در بنغازی برنداشته و این مسأله بسبب گردیده است تا 4 آمریکایی از جمله "کریس استیونز"، سفیر آمریکا در لیبی در طی حمله به هیئت دیپلماتیک آمریکا، کشته شوند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: من درنهایت مسئول سلامتی مردمم می‌باشم؛ اما هنگامی که درباره گامهای بیشترکه باید برداشته شود سؤال می‌شود، پاسخ می‌دهم: مسائل مرتبط با اقدامات امنیتی در چهارچوب اختیارات من نیست، از این رو ما افرادی را بکار می‌گیریم که دارای این تخصص باشند.

کلینتون که بسیاری از ناظران وکارشناسان معتقدند وی نامزد دموکرات‌ها بوده و از شانس بالایی نیز برخوردار است در ادامه سخنان خود گفت: در صورتی که وارد رقابت‌های ریاست جمهوری سال 2016 شوم، تصمیمی برای تلاش‌های احتمالی ام برای نامزدی ریاست جمهوری خواهم گرفت.

همچنین کلینتون در بخشی دیگر از سخنانش گفت گفت: از تحریم‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال کرده‌اند، حمایت می‌کنم.

 وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: از تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه به سبب تحولات اوکراین اعمال کرده‌اند حمایت می کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که درباره الحاق کریمه به روسیه از وی پرسیده شد گفت: پوتین در روابط بین‌المللی بر این اصل تکیه دارد که فرد پیروز به همه‌چیز دست می‌یابد.

وی گفت : من اعتقاد ندارم که موضع ما به ‌ما اجازه خواهد داد که با روش‌های نظامی کریمه را به اوکراین بازگردانیم؛ اما من از تحریم‌های شدیدی که تأثیر منفی بر اقتصاد روسیه و خصوصا بر پوتین و اطرافیانش بگذارد، حمایت می‌کنم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار