سمنان/

صادرات بیش از 28 میلیون دلار کالا از استان سمنان به خارج از کشور

کالاهای صادر شده شامل سیمان، گچ، پودر لباس شویی،مس، قرقره کابل مسی، شیرآلات بهداشتی حمام، شمش سرب، پروفیل فولادی، رنگ اتومبیل، و ... است

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل گمرک استان سمنان از صدور بیش از 28 میلیون دلار کالا در سالجاری از این استان به خارج از کشور خبر داد.
علی سعدالدین افزود: در دو ماهه اول امسال 175هزار و 101 تن کالا به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال از این گمرک به خارج صادر شده است که از نظر وزنی 312 درصد و از لحاظ ارزش 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
وی گفت: عمده کالاهای صادر شده شامل سیمان، گچ، پودر لباس شویی،مس، قرقره کابل مسی، شیرآلات بهداشتی حمام، شمش سرب، پروفیل فولادی، رنگ اتومبیل، ظروف یک بار مصرف از جنس پلی استایر و ... است.
سعدالدین، متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی را 159 دلار بیان کرد و افزود: این کالاها به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و کشورهای منطقه آسیای میانه و ... صادر شده است.
وی گفت: در این مدت بیش از پنج هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون دلار از گمرک سمنان ترخیص شده است.
وی گفت: این مقدار واردات از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش و از نظر ارزش 30 درصد کاهش دارد و از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن و ازبکستان به این گمرک وارد شده است.
مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: کالاهای وارداتی شامل پنبه شانه نزده حلاجی نشده، ماشین آلات خط تولید، فویل آلومینیوم، ورق پی وی سی، مواد افزودنی رنگ، مواد اولیه کاشی، آجر سیلیکون، مقوا پشت خاکستری و ... است./س
برچسب ها: صادرات ، گمرگ ، کالا ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.