دادستان کل کشور در شصت و سومین نشست خبری تشریح کرد/5

آخرین وضعیت مزایده اموال "بابک زنجانی" و تعقیب"خاوری"

دادستان کل کشور در شصت و سومین نشست خبری آخرین جزئیات پرونده‌های بابک زنجانی و خاوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که وضعیت پرونده بابک زنجانی که با ترفندهای مختلف بدهی خود را پرداخت نکرده است، گفت: "بابک زنجانی" قرار بازداشت موقت داشته اکه تمدید شده و اقداماتی صورت گرفته با وزارتخانه‌های ذیربط و دولت در مورد شناسایی و چگونگی اموال وی که در این زمینه همکاری کنند، وزارت امور خارجه و غیره در این خصوص وارد عمل شده‌اند، بخشی از اموال وی به مزایده گذاشته شده که مبلغ آن 1500 میلیارد ريال بوده است.

وی افزود: در مرحله بعد با نظارت دادستانی اموال بابک زنجانی در داخل و خارج مورد شناسایی قرار می‌گیرد، افرادی در این زمینه بازداشت ‌شده‌اند و رسیدگی به این پرونده ادامه دارد.

**اقدامات درباره خاوری اطلاع رسانی خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص متهمان پرونده‌ فساد 3000 میلیاردی گفت: تعدادی هستند که پرونده‌هایشان در دادگاه مطرح است و برخی موارد پرونده‌ها به دادگاه رفته و در حال بررسی است، در مورد "خاوری" اقدامات لازم قضایی و وزارت خارجه و پلیس بین‌الملل انجام شده است که در صورت حصول نتیجه اطلاع رسانی می‌شود.
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت "باشگاه پرسپولیس" و "ستاد سوخت"، گفت: به جایی نرسیده است و فرد بازداشتی همچنان در بازداشت است، اما به دادگاه نرفته است.
 
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت خبرنگار اصلاح طلبی که دو هفته قبل بازداشت شده است، گفت: امکان ندارد خانواده فرد بازداشتی بعد از دو هفته از مکان نگهداری وی خبردار نشده باشند، گاهی اوقات خانواده فرد بازداشتی می‌گویند؛ مثلا در زندان اوین است، اما اینکه در کدام بند است اطلاع نداریم که این امر امکان دارد، اما اینکه اصلا نمی‌دانیم فرد بازداشتی در کدام زندان است، صحت ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادستان ، کل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار