دو قلم داروی گیاهی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به تولید دو قلم داروی گیاهی در قالب پماد موضعی و شربت شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پماد موضعی "بیزالن" که ضد درد و التهاب مفاصل و عضلات است از مواد موثره ریزوم گیاه زنجبیل ساخته شده است که از دیرباز مصرف دارویی داشته و در طب مدرن گیاهی نیز جهت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، ا این پماد در مواردی همچون انواع درد و التهاب مفاصل و عضلات شامل دردهای روماتیسمی، آرتروز، دیسک کمر و گردن، انواع دردها و التهابات مفصلی، استخوانی و عضلانی و کوفتگی‌های پس از فعالیت زیاد کاربرد دارد.

 گفتنی است : شربت "کالیک" نیز که یکی دیگر از محصولات دارویی رونمایی شده در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است از مواد موثره ریشه گیاه شیرین بیان و مواد موثره گیاه آویشن باغی و مواد موثره گیاه انیسون به عنوان عطر و طعم دهنده طبیعی و همچنین از عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی تشکیل شده است که این مواد تقویت کننده اثرات دارو هستند.

لازم به ذکر است :از جمله موارد مصرف این دارو، گلودرد، لارنژیت و برونشیت، سرفه و رفع علائم سرماخوردگی و تب و آنفلوآنزا عنوان شده است.

 یاد آور میشود :این دو قلم داروی گیاهی  از تولیدات شرکت دانش بنیان نوتک فار مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران  است .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار