با حضور معاون علمي و فناوري رييس جمهور صورت گرفت

بازديد از مركز رشد فرآورده هاي دارويي دانشگاه علوم پزشکی تهران

با حضور معاون علمي و فناوري رييس جمهور بازديد از مركز رشد فرآورده هاي دارويي دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، در اين نشست رييس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به سابقه 10 ساله فعاليت مركز رشد فرآورده هاي دارويي گفت: اين مركز از مراكز موفقي است كه توانسته شركت هاي دانش بنيان را به مرحله توليد برساند.

دكتر علی جعفريان افزود: دانشكده داروسازي با حضور 70 عضو هيئت علمي، چه از لحاظ پژوهشي و چه از لحاظ توليد محصول نقش بسيار جدي دارد.

براساس این گزارش، دكتر خويي رييس مركز رشد فرآورده هاي دارويي نیز ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين مركز گفت: شركت هايي كه وارد اين مركز مي شوند، داراي مرحله پيش رشد و رشد هستند كه كل اين مراحل سه سال طول مي كشد.

وي به فرآورده هاي دارويي موجود در پايپ لاين اشاره كرد و گفت: نخستين محصول اين مركز، اريتروپوئيتين بود كه در سال 83 وارد بازار شد و در مجموع 38 محصول تاكنون توليد شده است كه برخي از آنها در بازار دارويي كاملاً شاخص هستند.

دكتر خويي ضمن نام بردن از مهمترين محصولات توليد شده توسط اين مركز، ميزان صرفه جويي ارزي ناشي از خودكفايي در توليد اين داروها را قابل توجه خواند و افزود: تا سال 2015، در حدود 20 محصول جديد به بازار ارائه مي شود.

وي نبود پارك فناوري را از مشكلات اصلي مركز دانست و گفت: پارك فناوري، حلقه مفقوده اين مركز است كه با ايجاد آن مي توانيم 50 تا 60 درصد از شركت ها را به سوي آن سوق دهيم

گفتنی است این نشست با حضور معاونان تحقيقات و فناوري، معاون توسعه، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، رييس دانشكده داروسازي دانشگاه علو پزشکی تهران، رييس مركز رشد فرآورده هاي دارويي، مدير مركز رشد تجهيزات پزشكي، عضو شوراي مركز رشد فرآورده هاي دارويي و تنی چند از مسئولان برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار