مدیر عامل بانک مهر اقتصاد خبر داد:

ورود بانک مهر اقتصاد به "بازار سرمایه"

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد اعلام کرد که این بانک پس از دریافت مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس برنامه ورود 51 درصد از سهام خود را به بازار سرمایه دارد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،نتاج، مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در حاشیه هشتمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران از برنامه ریزی این بانک برای پذیره نویسی و ورود به بازار سرمایه خبر داد و گفت: بانک مهر اقتصاد پس از دریافت مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس برنامه ورود 51 درصد از سهام خود را به بازار سرمایه دارد.
 
به گفته وی قبل از ورود به بازار سرمایه این بانک در حال برنامه ریزی برای دریافت مجوزهای قانونی افزایش سرمایه از دو هزار میلایرد تومان به 12 هزار میلیارد تومان است.
 
نتاج همچنین درباره فعالیت موسسات مالی و بانکی در بازارسرمایه گفت: میزان ورود موسسات پولی و بانکی به بازار سرمایه دارای سقف مشخصی است و بیش از 40 درصد سرمایه پایه امکان پذیر نیست.
 
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد همچنین در خصوص ساماندهی نرخ سود سپرده های بانکی گفت: با اقدامات خوب بانک مرکزی و همراهی شورای پول و اعتبار و نهادهای مدیریتی شاهد ثبات نرخ سود سپرده ها در بخش های دولتی و غیر دولتی هستیم.
 
به گفته وی اصلی ترین آیتم بهای تمام شده در موسسات پولی و بانکی نرخ سود سپرده هاست که با ساماندهی این نرخ در طیفی بین 10 تا 22 درصد در بانکها در حال رخ دادن است.
 
نتاج در ادامه با اشاره به قراردادهای قبلی موسسات پولی و بانکی گفت: این موسسات باید تا پایان زمان قرارداد بر اساس نرخ های قبلی سودهای سپرده را محاسبه کنند به همین دلیل تاثیر ساماندهی نرخ سودهای بانکی به مرور زمان در موسسات پولی و بانکی نمود پیدا می کند و به مرور زمان شاهد کاهش قیمت تمام شده پول در موسسات مالی هستیم.
 
وی درباره نرخ سود تسهیلات گفت: نرخ سود تسهیلات نیز تابع نرخ سود سپرده هاست و اقدام بعدی بانک مرکزی تجدید نظر در نرخ تسهیلات در زمان مورد صلاحدید بانک مرکزی است.
 
وی مهمترین عامل نرخ سود تسهیلات را نرخ تورم دانست و افزود: نرخ تورم آثارش بر نرخ سود تسهیلات بیشتر از تاثیر نرخ سود تسهیلات در تورم است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملت ، بورس ، بانک ، سرمایه ، سهام ، سپرده ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار