مبادله 60 میلیون "پیام هوانوردی" در سال

مدیر‌کل شبکه پیام‌های هوانوردی گفت: سالانه بیش از 60 میلیون پیام از طریق مرکز مخابرات هواپیمایی کشور و مدارهای مربوطه دریافت، پردازش و ارسال می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا رستمیان با اشاره به عملکرد شبکه پیام‌های هوانوردی گفت: این شبکه، کلیه فعالیت‌های خود را براساس اسناد و دستورالعمل‌های استاندارد که از سوی سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ICAO) تدوین شده انجام می‌دهد و تمامی فعالیت‌ها و عملکردهای این مجموعه به‌طور سالیانه توسط کارشناسان رسمی سازمان هواپیمایی کشوری مورد ارزیابی و ممیزی (Audit) قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد ترافیک هوایی و پروازهای مربوط به فرودگاه‌ها، فرودگاه‌های مهرآباد، امام‌خمینی(ره)، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، کیش و اهواز با تراکم کاری بالاتری نسبت به فرودگاه‌های دیگر روبرو هستند، گفت: لیکن امر تبادل پیام در سطح کشور بدون در نظر گرفتن نقش فرودگاه‌های دیگر به عنوان اجزای تفکیک ناپذیر این سامانه امکانپذیر نیست.

وی در ادامه گفت: سالانه بیش از 60 میلیون پیام از طریق مرکز مخابرات هواپیمایی کشور و مدارهای مربوطه دریافت، پردازش و ارسال می‌شود.رستمیان تصریح کرد: شبکه پیام‌های هوانوردی نقشی اساسی در هندلینگ پروازهای عبوری به‌عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدزایی شرکت فرودگاه‌های کشور ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها بخش درآمدزا از منابع داخلی در مجموعه معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور شبکه پیام‌های هوانوردی است که علاوه بر سرویس‌دهی به بخش‌های مختلف به شرکت‌های هواپیمایی از طریق فروش خدمات کسب درآمد می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار