رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد

سالانه بیش از 45 میلیارد هزینه اعتیاد و آسیب‌های آن می‌شود

همایون هاشمی گفت: هر ساله بیش از 45 میلیارد برای اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن هزینه می‌شود که از این میان 19 میلیارد تومان به درمان اعتیاد اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در افتتاحیه مراکز توانمندی و جامعه پذیری بهبود یافتگان اعتیاد گفت: سازمان بهزیستی سعی می‌کند در مناسبات اجتماعی مداخله گر بوده و با توسعه مراکز زنجیره درمان و حمایت از بهبودیافتگان را کامل‌تر کند.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم به بحث اعتیاد، درمان وحمایت معتادان توجه ویژه شده که جلسات دوهفته یک بار آن حکایت از این امر دارد.

هاشمی افزود: اعتیاد یک واقعه تلخ اجتماعی بوده که توسط دشمنان وارد جامعه ما شده و وظیفه ما مقابله، آگاه سازی، پیشگیری ومداخله مناسب است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 230 مرکز درمان اعتیاد داریم اظهار داشت:  هر ساله بیش از 500 نفر در چرخه درمان اعتیاد به بهزیستی وارد می‌شوند که تعداد قابل توجهی از آنان عود می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: هر ساله بیش از 45 میلیارد تومان در زمینه اعتیاد هزینه می‌شود که 19 میلیارد آن را برای درمان این امر اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 5 درصد منابع، مشارکت‌ها، مسکن را به معتادین بهبود یافته بالاتر از 2 سال اختصاص دادیم و امیدواریم با افزایش این مراکز و همکاری سایر ارگان‌ها موجب تقویت این مراکز شویم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار