رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل‌:

باید مانع از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای شد/ قدرت حزب‌الله از خیلی‌ها بیشتر است

رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت که باید مانع رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین ،این شبکه در خبری فوری اعلام کرد: "بنی گانتز"، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در سخنانی گفته است: باید حتی به زور هم که شده مانع رسیدن ایران به آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در کنفرانس هرتزلیا اذعان کرد: فقط تعداد معدودی از کشورها قدرت آتش بیشتری از حزب الله لبنان دارند. 

بنی گانتز گفت: به من چهار یا پنج کشور نشان دهید که قدرت آتش‌شان از حزب الله بیشتر باشد. 

گانتز درباره اوضاع سوریه مدعی شد: سوریه مانند خانه‌ای کاغذی در حال فروپاشی است و هیچ پیامد یا نتیجه‌ای در سوریه برای اسرائیل خوب نیست. 

گانتز اضافه کرد: تا زمانی که بشار اسد، رییس جمهور سوریه، در این کشور بر قدرت باقی بماند،‌ احتمال دستیابی به راه حل، بعید خواهد بود. 

وی افزود: من چند دهه درگیری، یا شاید بیشتر از آن را در صحنه سوریه پیش‌بینی می‌کنم. 

رییس ارتش اسرائیل سپس به چالش‌های امنیتی دیگری که اسرائیل با آن مواجه است، از جمله نوع جدید تهدید نظامی غیرمتعارف (جنگ‌ چریکی)، اشاره کرد و گفت: از یک سو، تهدیدات ارتش‌های معمولی (علیه اسرائیل) از بین نرفته است؛ و از سوی دیگر، (وی با اشاره به تسلیحات حزب الله مدعی شد) زیر خانه‌ها و زیر زمین، قابلیت‌های حمله وجود دارد. 

وی افزود: هرچند حزب الله در سه جبهه درگیر است، در حال به دست آوردن تجارب عملیاتی است که ما (اسرائیل) در جبهه (جنگ) با آن روبرو خواهیم شد. 

گانتز ادامه داد: غزه نیز در حال تجهیز شدن به تسلیحاتی قابل توجه، شامل موشک های میان برد و دوربرد است.

گانتز در خاتمه افزود: ایران از برنامه هسته‌ای خود دست برنداشته است. در حالی که راه حل دیپلماتیک برای ممانعت از هسته‌ای شدن ایران، که منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد، ارجحیت دارد، درصورت نیاز، باید از زور (نیروی نظامی) استفاده شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار