با حضور رئیس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری انجام شد

رونمایی از 5 محصول فناور شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

از 5 محصول فناور شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تحت عناوین دستینه ،‌کارت هوشمند بیومتریک، پماد موضعی بیزالن، شربت کالیک و نرم افزار تی‌نیوز با حضور دکتر صیف‌الدین رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در مراسم رونمایی از محصولات فناور شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دکتر صیف‌الدین رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه  تهران با اشاره به اینکه بیش از 200 شرکت در مرحله رشد و توسعه در این پارک مستقر هستند در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از 100 محصول دانش بنیان را این شرکت‌ها تولید می کنند و بیش از 12 شرکت کارفرما نیز در پارک مستقر هستند که به سمت پارک نسل سوم و  تقاضا محور جهت رشد توسعه اقتصادی کشور در حرکت هستند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری شرکت‌های کارفرما به 40 شرکت خواهد رسید، افزود:  از بحث توسعه فرازمینی استقبال می کنیم تا واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان به 400 شرکت رسیده و سهم قابل توجهی از رشد اقتصادی کشوری را به خود اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از محصولات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران جزء 100 محصول یونیک هستند، خاطر نشان کرد:این محصولات نمونه‌ای در کشور و حتی منطقه ندارند و در سطح جهان کمتر از 10 کشور آنها را تولید می کنند.

 به گفته صیف‌الدین، رویکرد تقاضا محوری و دانش‌بنیانی از سال گذشته آغاز شده تا در سرمایه گذاری‌ها قدم جدی برداشته شود و با تولید محصولات جدید در بازار آینده کشور سهم مهمی داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار