وعده نخست وزیر عراق برای عفو عمومی در الانبار

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق متعهد شد که همگان مورد عفو عمومی قرار خواهند گرفت البته غیر از کسانی که دستشان به خون مردم عراق آغشته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم نخست وزیر عراق، با تاکید بر ضرورت شتاب در برگزاری کنگره وحدت ملی استان الانبار، متعهد شد که همگان مورد عفو عمومی قرار خواهند گرفت البته غیر از کسانی که دستشان به خون مردم عراق آغشته شده است.

"نوری مالکی" گفت: استان الانبار، کلید حل مشکلات است به همین سبب باید از همین جا، برای استحکام بخشیدن به وحدت ملی و برادری میان همه عراقی ها حرکت کنیم.

مالکی تاکید کرد: دولت عراق، از حق عمومی در بازخواست همه کسانی که اشتباه کردند و به صف دشمنان تمایل پیدا کردند صرفنظر خواهد کرد و آغوش خود را به روی همه کسانی که خواهان بازنگری در مواضع و پیوستن به صفوف ملت هستند، باز خواهد کرد.

مالکی ابراز امیدواری کرد که با حلول ماه رمضان، زمینه بازگشت خانواده های آواره به الانبار فراهم شود و برنامۀ بازسازی فراگیر الانبار و پرداخت غرامت به همه زیان دیدگان در الانبار آغاز شود. به همین سبب، شتاب در برگزاری کنگره را خواستار شد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت در مرحله گذشته، در خصوص الانبار و بازسازی آن و پرداخت غرامت به ساکنان آسیب دیده از اقدامات تروریست ها و داعش و عملیات نظامی نیروهای عراقی برای مقابله با آنان، چندین تصمیم اتخاذ کرد. نباید برای هیچ کس خط قرمز قائل شویم و باید به همه رسیدگی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: گنجاندن دیگران در صفوف ملی، بهتر از آن است که آن ها را در صف تروریست ها و تندروهایی رها کنیم که منفعت عراق و استان الانبار را نمی خواهند.

نوری مالکی نخست وزیر عراق، در تاریخ 28 می 2014، از عشایر الانبار خواست با برگزاری کنگره وحدت ملی واقعی، اختلافات سیاسی را کنار بگذارند و برای حل بحران این استان اقدام کنند تا وضع فوق العاده ای که در حال حاضر در الانبار حاکم است، پایان یابد.

در این میان، جنبش بیداری فرزندان عراق، در اول ژوئن 2014 از برگزاری کنفرانسی زمینه ساز برای اجرای طرح نخست وزیر عراق جهت برگزاری کنگره وحدت ملی برای حل بحران الانبار خبر داد.


انتهای پیام/
برچسب ها: قول ، نخست ، وزیر ، عراق ، عفو ، عمومی ، الانبار ، وعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار