مدیر روابط بین الملل بانک مرکزی :

ایران در برگزاری "اجلاس ACU" عملکرد مثبتی داشت

یعقوبی: در چهل و سومین اجلاس پایاپای سعی شد تا در مدیریت و رهبری اجلاس و حل مشکلات در حاشیه اجلاس موفق عمل کنیم. همچنین مواردی را مطرح کردیم که عمدتا استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های اتحادیه پایاپای آسیایی است که مغفور مانده است .

حسین یعقوبی مدیر امور بین الملل بانک مرکزی در خصوص اجلای ACU و دستاورد های این اجلاس به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : با توجه به اینکه ایران میزبان چهل و سومین دوره اجلاس پایاپای آسیایی موسوم به ACU  بود ، بنابراین به گونه ای برنامه ریزی شد تا هم اجلاس مدیریت و رهبری شود و همچنین با استفاده از حاشیه های اجلاس برای بیان یک سری از مواضع و گلایه هایی که نسبت به عملکرد برخی از اعضای اتحادیه پایاپای آسیایی داشتیم ،پرداخته شد که در هر دو بخش موفق بوده است.
 
وی افزود : در ارتباط با اجلاس اصلی مواردی را مطرح کردیم که عمدتا استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های اتحادیه پایاپای آسیایی است که مغفور مانده است .
 
یعقوبی در ادامه گفت : در اساسنامه اجلاس بندی داریم مبنی بر اینکه استفاده از ارزهای ملی می بایست در دستور کار قرار بگیرد ، که اگر ما بتوانیم این مسئله را  با توجه به جلب نظر اعضا عملیاتی کنیم موجب خواهد شد که بخشی از فشارهای ناشی از نحوه تصویه ارزهای بین المللی مثل یورو و دلارکاهش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار