وزرای نتانیاهو از عملکرد وی در قبال فلسطینی‌ها انتقاد کردند

عملکرد نتانیاهو درباره مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها سبب انتقاد وزرای رژیم صهیونیستی از وی شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، عملکرد نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی در رابطه با مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها که هم‌اکنون متوقف شده است، روز گذشته سبب انتقاد وزرای وی گردید و یکی از اعضای دولت او در سخنانی گفت : روابط اسرائیل با آمریکا به پائین ترین درجه خود رسیده است.

این انتقادات روز گذشته در خلال نشستی در رابطه با سیاست ، که در آن علاوه بر سیاستمداران اسرائیلی، شخصیات‌های خارجی نیز حضور داشتند ، مطرح گردید و طی آن شکاف گسترده در دولت اسرائیل را آشکار کرد.

در طی این نشست "یائیر لبید" وزیر دارایی رژیم صهوینیستی که حزب وی (حزب آینده ای هست) رده دوم اعضا در ائتلاف حاکم را داراست، گفت : اسرائیل در طی مذاکراتی که با نظارت ایالات متحده در مورد مقدار مساحتی که باید در کرانه باختری رود اردن برای برپایی دولتی فلسطینی در آینده خالی می‌کرد انجام شد ، بیش از نیاز پیچیده عمل نمود.

وی سپس درباره افزایش اختلافات میان اسرائیل و فلسطین که به سبب اعلام آمادگی واشنگتن برای همکاری با دولت جدید وحدت ملی فلسطین پس از مدت کوتاهی که از تشکیل این دولت می‌گذرد، روی داده سخن گفت.

لبید در طی سخنان خود در کنفرانس سالانه هرتسیلیا که در نزدیکی تل آویو برگزار گردید گفت : بحران بی‌سابقه ای در روابط اسرائیل با آمریکا بوجود آمده که علت آن رفتار مبهم ما که گاهی اوقات نامحترمانه است می‌باشد.

وی همچنین از حمایت مالی دولت از شهرک‌سازی‌های یهودی نشین در مناطق گسترده در کرانه باختری انتقاد کرد و گفت : این‌ها در آینده به فلسطینی‌ها تعلق خواهد گرفت.

همچنین پس از وی "نفتالی بنیت "وزیر اقتصاد اسرائیل سخنرانی کرد و طی آن دولت اسرائیل را متهم کرد که دولت ، امنیت اسرائیل را با آزاد نمود مداوم تروریسم‌ها در خطر قرار داده است. گفتنی است حزب وی (حزب خانه یهود) سومین رتبه را در ائتلاف حاکم داراست که مخالف برپایی دولتی فلسطینی می‌باشد.

همچنین در طی این نشست ، وزیر دادگستری اسرائیل نیز انتقادات شدید و بی‌سابقه ای را در رابطه با شهرک‌های یهودی نشین که بیشتر قدرت های جهانی آن ها را غیر قانونی به شمار می‌آورند مطرح کرد.

وی در این سخنان گفت : این شهرک‌ها امنیت اسرائیل را بالا نخواهد برد. وی ادامه داد این‌ها باعث کاهش امنیت شده و به امنیت اسرائیل خسارت وارد خواهد کرد.

وی گفت : دولت نتانیاهو باید با دولت فلسطین برطبق منافع اسرائیل همکاری نماید.

وی همچنین مدعی شد: در حال حاضر دولت وحدت فلسطینی وجود دارد و حماس نیز گروهی تروریستی است؛ از این رو باید ما میان دولت فلسطین و حماس تمایز قائل شویم.

به نظر می‌رسد "شیمون پرز" رئیس جمهوری اسرائیل نیز اختلاف خود را با تندروی‌های نتانیاهو ، با شرکت در مراسم مذهبی در واتیکان همراه با "محمود عباس "که به میزبانی پاپ فرانسیس برگزار گردید، آشکار کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار