نوروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تأمین 5 هزار جهیزیه نوعروس در هفته جوان/ 40 درصد حامیان جوانان هستند

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) از تأمین 5 هزار جهیزیه برای نوعروسان این نهاد با منابع مادی مردمی و دولتی در هفته جوان خبرداد.

رضا نوروزی، مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بیشترین مددجویان کمیته امداد سالمندان و زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: این نهاد به طور مستقیم جوانان و یا نوجوانان را تحت پوشش  قرار نمی‌دهد اما باتوجه به اینکه هر خانواده‌ای تحت پوشش دارای فرزندانی است که در این سن قرار دارند، لذا این نهاد برنامه‌ای برای آنان پیش بینی کرده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های مورد نظر در راستای توانمندسازی جوانان و همچنین توانمندی خانواده‌های آنان صورت می‌گیرد. 

نوروزی در ادامه افزود: با توانمندسازی از طریق مهارت آموزی، حلقه وراثتی فقر شکسته می‌شود همچنین می‌تواند به اداره خانواده خود کمک کند و باعث کاهش مشکلات خانواده شود. 

وی با اشاره به نگاه راهبردی کمیته امداد در حوزه جوانان بیان داشت: نگاه به جوانان به عنوان عنصری فعال و پویاست که می‌تواند از طریق آموزش‌هایی اجتماعی، روحی و روانی به توانمندی‌هایی دست یابد آخرین مرحله توانمندسازی اشتغال است ولی توجه صرف به آن کافی نیست. 

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه این نهاد جوانان را به صورت مستقیم تحت پوشش خود در نمی‌آورد، خاطر نشان کرد: جوانان در حوزه تحصیل، توانمندسازی فکری و تربیتی و اجتماعی از طریق کسب مهارت‌های اجتماعی، مشاوره، آموزش از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند. 

وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله 80 هزار ازدواج در حوزه جوانان در این نهاد ثبت می‌شود گفت: باتوجه به منابع دولتی و مردمی هرسال 60هزار دختر ازدواج کرده از سرانه دو تا سه میلیون تومانی کمک هزینه جهیزیه بهره‌مند می‌شوند که باتوجه به محدودیت منابع 20 هزار نفر  در پشت نوبت می‌مانند همچنین وام‌های مختلفی به صورت قرض‌الحسنه به آنها داده می‌شود و برای پسران ازدواج کرده نیز 700 هزار تومان هدیه ازدواج این نهاد تعلق می‌گیرد. 

نوروزی همچنین از پرداخت 5 هزار جهیزیه به نوعروسان این نهاد در هفته جوان خبرداد و اضافه کرد: در طرح نگاه حامیان اکرام ایتام بسیار موثر بوده است و با قرارگرفتن وجوه نقدی دختران می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تحت قرارداد تهیه کنند. 

وی با اشاره به ازدواج زنان سرپرست خانوار زیر 40 سال اظهار داشت: برای برگشتن به زندگی طبیعی این زنان برنامه‌هایی به ویژه در هفته جوان داریم تا با ازدواج آگاهانه و با نظارت مشاوران به چرخه طبیعی زندگی برگردند. 

** 40 درصد حامیان جوانان هستند 

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه 40 درصد از حامیان اکرام ایتام جوانان 18 تا 35 ساله هستند گفت: این جوانان به عنوان نیروهای فعال جامعه از توان بالقوه‌ای برای رفع فقر خانواده‌ها برخوردارند که می‌توان در فعالیت‌های اجرایی از آن استفاده کرد.
 
وی تصریح کرد: به این منظور نشست هم‌اندیشی با این حامیان جوان برگزار خواهد شد تا مشکلات موجود مطرح و برای آن راهکارهای مناسبی اندیشیده شود. 

** توزیع 25 هزار جلد کتاب در هفته جوان 

نوروزی با بیان اینکه امید در بین بسیاری از نوجوانان و جوانان تحت پوشش از دست رفته است افزود: به منظور الگوسازی و ارتقاء سطح فکری آنان 25 هزار جلد کتاب که در برگیرنده زندگی افتخارات بزرگان است در بین جوانان توزیع می‌شود. 

وی در ادامه گفت: این طرح به منظور معرفی بزرگانی است که فقر و بی‌سرپرستی آنان مانع از موفقیت آنان نشده است که می‌تواند به ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان کمک کند. 

نوروزی در پایان از برگزاری نشست‌های مشترک با نمایندگان و مسئولان در حوزه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری مسائل جوانان خبرداد و افزود: این نشست به منظور ارایه الگویی برای کارهای مشارکتی است که به اثر بخشی مثبت می‌انجامد. 

انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار