مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از خرید تضمینی یک میلیون و 900 هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت خبر داد و گفت: این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 500 هزار تن رشد دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، اسماعیل اسفندیاری‌پور در بازدید از مزارع مؤسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه، با بیان اینکه برداشت گندم در 17 استان کشور آغاز شده است، اظهار داشت: سال گذشته در همین مدت یک میلیون و 400 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان کشور خریداری شده بود.

به گفته اسفندیاری‌‌پور هم اکنون هر کیلوگرم گندم (نان) با قیمت 10 هزار و 500 ریال و گندم دروم (ماکارونی) 10 هزار و 800 ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم برای مناطق سردسیر تا اواسط شهریور ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 7 میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان در کشور خریداری شود.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور نیز در این بازدید متذکر شد: در این موسسه به مرکزیت مراغه بیش از 500 طرح تحقیقاتی در استان‌های دیم خیز کشور در زمینه غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی، علوفه و مدیریت منابع، کارهای تحقیقاتی انجام می‌شود.

عبدالعلی غفاری اذعان داشت: در 22 سال فعالیت این موسسه در مراغه 35 رقم محصول جدید و مقاوم دیم در زمینه محصولات مختلف دیم به کشاورزان معرفی شده است.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: رشد ، تضمینی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.