آیت‌الله علوی‌گرگانی:

منشاء اصلی مشکلات عدم توجه به امربه معروف است

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که منشاء اصلی مشکلات فرهنگی، عدم توجه به فریضه امربه معروف است، گفت: مردم جهان روز به روز با حقانیت اسلام آشناتر می‌شوند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت الله علوی گرگانی" امروز دردیدار مسئولین و نیروهای هوا و فضای سپاه با اشاره به این که انسان برای عمل به دستورات اسلام نیازمند تدبر و تعقل درآیات قرآن کریم است، اظهارداشت: اگر هر شخصی به اندازه فهم خود از آیات بهره ببرد جامعه اسلامی آری از گناه خواهد شد.
 
معظم‌له افزود: آشنایی با قرآن، قرائت  و حرکت بر طبق آن، نه تنها باعث نورانیت در درون انسان می‌شود؛ بلکه زندگی را هم سرشار از برکت می‌کند. 
 
آیت الله علوی گرگانی در ادامه، با بیان این که امر به معروف و نهی ازمنکر دو اصل مکتب اسلام در جامعه دینی فراموش شده است و کمتر به آن به عنوان یک فریضه توجه می شود، بر احیاء این فریضه در بین خانواده ها و جامعه تاکید کرد.
 
استاد خارج فقه حوزه با اشاره به این که اجرای این فریضه در جامعه  نیازمند به تلاش همگانی است، اظهار داشت: دین اسلام تنها به نماز و جهاد و .... خلاصه نشده است؛ بلکه این واجب ستون و پایگاه اصلی دین و حکومت اسلامی بشمار می‌رود.  
 
معظم له با بیان این که منشاء اصلی مشکلات فرهنگی، از دست رفتن این فریضه است خاطر نشان ساخت: جای بسیار تعجب است که مردم جهان روز به روز به حقانیت اسلام نسبت به ادیان دیگر آشناتر می شوند؛ اما مردم جامعه دینی از دین با عظمت، فاصله می‌گیرند.
 
آیت الله علوی گرگانی بابیان این که  مَثل ایمان مثل کعبه است افزودند: با گفتن جمله اشهد ان لا اله الا الله اگرچه اسلام را انسان قبول می‌کند و در اصطلاح مسلمان می‌شود ولی مومن واقعی کسی است که با عمل به آیات و روایات نورانیت ایمانی و قلبی را در جان وروح خود تجلی دهد.
 
ایشان با اشاره به این که ترک این فریضه، انسان را از مومن بودن خارج می کند در خاتمه اظهارداشت: برای  این که جامعه سمت سوی دینی پیدا کند و از مشکلات جامعه کاسته شود چاره ای جزء اجرای دستورا اسلامی چون امر به معروف و نهی ار منکر وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار