نخست وزیر ترکیه تحریم‌های غرب علیه ایران را محکوم کرد

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه به شدت تحریم‌های غرب علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی،"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه از تحریم‌های اعمال شده غرب علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش  منابع خبری ترکیه، نخست وزیر این کشور روز شنبه (۱۷ خرداد، ۷ ژوئن) در سخنرانی در نشست صادرکنندگان این کشور در استانبول گفت این تحریم‌ها موجب کاهش سطح معاملات تجاری دوجانبه میان ترکیه و ایران شده است.

این اظهارات نخست وزیر ترکیه در حالی است که قرار است "حسن روحانی "رئیس جمهور ایران روز دوشنبه (۱۹ خرداد، ۹ ژوئن) در صدر یک هیات عالیرتبه عازم ترکیه شود.

روحانی در جریان این سفر با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و اردوغان دیدار خواهد کرد.

"محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در ۵ ژوئن گفت مذاکرات درباره همکاری در بخش انرژی اولویت مهم در مذاکرات در ترکیه خواهد بود.

بنابر آخرین آمارها سطح معاملات تجاری میان ایران و ترکیه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ میلادی از ۳ میلیارد دلار فراتر رفته است.

بنابرآمارهای موسسه آمار ترکیه (TurkStat) سطح روابط تجاری میان ایران و ترکیه در سه ماهه نخست سال به ۳ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار رسید که این آمار در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۵.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

"علیرضا بیگدلی "سفیر ایران در آنکارا می گوید سقف مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و ترکیه در سال ۱۳۹۳  تا حدود ۱۶ میلیارد دلار برنامه ریزی شده است.

بیگلدلی همچنین در ۲۱ اوریل گفت در صورت اجرایی شدن توافقنامه تجارت ترجیحی میان دو طرف، سطح تبادلات تجاری به ۲۰  میلیارد دلار خواهد رسید.

ایران و ترکیه در ماه ژانویه یک توافقنامه تجاری ترجیحی امضا کردند که راه را برای تقویت همکاری تجاری دوجانبه هموار می‌کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، ایران ، تحریم ، محکو ، انتقاد ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار