هشدار اخضر ابراهيمی درباره پيامدهای بحران سوريه بر کشورهای منطقه

اخضر ابراهیمی نماینده مستعفی سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در سوریه ، روز شنبه اعلام کرد اگر بحران سوریه حل نشود ، کل منطقه خاورمیانه دچار آشوب و بحران خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری محیط، اخضر ابراهیمی گفت اگر بحران سوریه در آینده نزدیک حل نشود ،پیامدهای آن دامنگیر کشورهای همجوار سوریه  خواهد شد و بحران ناشی از آن سراسر منطقه را  فرا خواهد گرفت .

 ابراهیمی افزود مناقشه سوریه به این کشور محدود نمی شود و فعالیت های خطرناک گروه مسلح و تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام ( داعش ) بر ثبات و امنیت کل منطقه تاثیرگذار خواهد بود  و بی ثباتی و ناامنی را در کشورهای همجوار سوریه به ویژه در لبنان در پی خواهد داشت .

 ابراهیمی گفت: در دوران ماموریتم در سوریه تلاش کردم تا بشار اسد رئیس جمهور سوریه را متقاعد سازم از قدرت کناره گیری کند و انتقال سیاسی در سوریه از طریق گفتگو و راه حل مسالمت آمیز  و توافق طرفهای درگیر صورت گیرد.

 ابراهیمی تاکیدکرد هیئت سوری به دنبال انجام گفتگوهای جدی با مخالفان در کنفرانس ژنو 2  نبود و از طرف دیگر هیئت مخالفان دولت در کنفرانس ژنو 2 نشان داد که به جای گفتگو به دنبال راهکار نظامی برای پایان دادن به بحران سوریه است .

 اخضر ابراهیمی درباره خودداری بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای کناره گیری از قدرت گفت : اسد به من گفته بود تامردم سوریه او را می خواهند و تا زمانی که 50 درصد از مردم سوریه  با او موافقند در راس قدرت باقی خواهد ماند و در غیر این صورت از قدرت کنار می رود.

 ابراهیمی تصریح کرد  بشار اسد  در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سوریه 89 درصد آرا را بدست آورد و این به معنای این است که او هفت سال دیگر در مقامش باقی می ماند و قصد کناره گیری از قدرت را ندارد و در نتیجه  نمی تواند به حل سیاسی بحران سوریه از طریق انتقال سیاسی قدرت در این کشور امیدوار بود .

 دیپلمات کهنه کار الجزایری در ادامه گفت  بشار اسد بیش از هر کس دیگر از تحولات و مسایل داخلی سوریه آگاه است و او نمی تواند نسبت به  اوضاع بی تفاوت باشد .

اخضر ابراهیمی در پایان گفت : با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به این توافق رسیدیم که راه حل نظامی در سوریه هرگز به نتیجه نخواهد رسید و هیچ یک از طرفهای درگیر در سوریه پیروز نخواهند شد و ادامه شرایط فعلی در سوریه این کشور را به سومالی جدید تبدیل خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار