نیویورک تایمز:

ایران و آمریکا برای رفع برخی مشکلات، بصورت مستقیم گفتگو می‌کنند

پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم "مایکل گوردون" نوشت: عدم پیشرفتی که در مذاکرات هسته‌ای وین ایجاد شد باعث شد تا ایران و آمریکا باهم دیدار کنند.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، وزارت امورخارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد مقامات ارشد آمریکا روز دوشنبه و سه شنبه در ژنو با یک هیات ایرانی دیدار خواهند کرد. این اقدامی برای برون رفت از بن بست پیش آمده در مذاکرات هسته ای است.

این ملاقات از اهمیت برخوردار است به ویژه اینکه هیات آمریکایی شامل "ویلیام جی برنز" معاون وزیر امورخارجه آمریکا و "جیکوب جی سولیوان" مشاور امنیت ملی "جوزف بایدن" خواهد بود. "برنز" مذاکرات غیررسمی دولت اوباما با مقامات ایرانی را در سال گذشته هدایت می کرد که منجر به توافق ماه نوامبر گذشته و توقف بیشتر برنامه هسته ای ایران شد. "سولیوان" نیز در آن مذاکرات حضور داشت.

این روزنامه آمریکایی نوشت: توافق موقتی که سال گذشته از طریق مذاکرات ایجادشد،یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماتیک دولت اوباما در دومین دوره ریاست جمهوری وی بود تا توافق جامع تر ممکن شود. اما دور اخیر مذاکرات رسمی بین شش قدرت جهانی و ایران در وین با هدف ایجاد توافق جامع،پیشرفت بسیار کمی داشت.

‌توافق موقت که در بیستم ژوئیه منقضی می شود،شامل بندی مبنی بر امکان تمدید شش ماه دیگر مذاکرات است.

مقامات آمریکایی تاکید کردند هدف از مذاکرات در ژنو برای آغاز دوباره مذاکرات وین و نه جایگزینی با آن است.

مذاکرات با آمریکائیها در ژنو برگزار خواهد شد و پس از آن مذاکرات با مقامات روسیه در رم صورت خواهد گرفت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار