جام بیستم، پیوندی میان ورزش و تکنولوژی + اینفوگراف

مسابقات جام جهانی برزیل روز بیست و سوم خرداد آغاز می‌شود، تمام این مسابقات از شبکه‌های 3 و ورزش به طور مستقیم پخش خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در افتتاحیه جام جهانی 2014 از یک اسکلت مصنوعی برای افراد معلول رونمایی خواهد شد که عصری جدید در تکنولوژب را آغاز می‌کند.

در هفته‌های آینده، دو رویداد مهم در جام جهانی 2014 اتفاق خواهد افتاد و هر دوی این اتفاقات در ورزشگاه «کورینتیانس» سن‌پائولو رخ خواهند داد.



یکی از این اتفاقات بازی برزیل و کرواسی در روز 12 ژوئن ساعت 17 به وقت محلی خواهد بود که بازی افتتاحیه است، دیگری چند دقیقه زودتر از این بازی روی خواهد داد و میلیون‌ها نفر شاهد آن خواهند بود.

در برنامه قبل از شروع مسابقات یکی از داوطلبان معلول از اسکلت بیرونی مصنوعی رونمایی خواهد کرد که با ذهن خود فرد کنترل می‌شود و توانایی راه رفتن به او می دهد.
طبق گفته مدیر این طرح، «میگن نیکوللیس» این اسکلت مصنوعی به فرد معلول امکان ورزش کردن و حرکت کردن با فرمان دادن ذهن خود را می‌دهد.

در افتتاحیه بازی‌های 2014 فرد داوطلب این وسیله را می‌پوشد و در نقطه شروع مسابقه می‌ایستد و به توپ فوتبال ضربه می‌زند. این ضربه عصری جدید در علم اعصاب را شروع می‌کند. در واقع جام جهانی 2014 با به نمایش گذاشتن تکنولوژی آغاز می‌شود.

به غیر از این تکنولوژی جدید، لوازم جانبی پیشرفته دیگری از مجله توپ‌های فوتبال آیرودینامیک، حسگرهای تعبیه شده بر روی توپ‌ها که گذر آنها از خط را نشان می‌دهد و کارایی ورزشکاران را آنالیز می‌کند، رونمایی خواهند شد.

در جام جهانی گذشته، استفاده از توپ‌های «Jabulani» مورد انتقاد شدید واقع شد. گفته می‌شد که این توپ‌ها پرش‌های غیرواقعی و غیرقابل پیش‌بینی داشتند.

توپ‌های جدید آدیداس که طرح «brazuca» هستند طوری ساخته شده‌اند که این مشکلات را نداشته باشند. به گفته‌ی محققان آدیداس، این توپ‌ها سطح سختی دارند و طوری طراحی شده‌اند که هوای بیشتری از روی توپ عبور می‌کند و میزان ردی که این توپ‌ها از خود بر جای می‌گذارند کمتر خواهد بود.

فیفا در این دوره از بازی‌ها بسیار تحت فشار قرار گرفت تا از تکنولوژی «خط دروازه» برای بازی‌های 2014 استفاده کند. استفاده از این تکنولوژی انعطاف و دقت بازی‌ها را افزایش می‌دهد.

بر این اساس در جام بیستم شاهد پیوند ورزش با تکنولوژی خواهیم بود و مطمئناً بازی‌هایی دقیق خواهیم دید. این تکنولوژی‌ها تا حد زیادی کار داوران را که از حساسیت بالایی برخوردار است را آسان کرده و از فشار و استرسی که به دلیل مهم بودن این تورنمنت جهانی بر آنها وارد است را خواهد کاست.

** گزارش بازی‌ها

مسابقات جام‌جهانی برزیل از روز بیست و سوم آغاز می‌شود. تمامی این مسابقات از شبکه 3 ورزش به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

مروری داریم بر جدول مسابقات تمامی گروه‌های حاضر در جام‌جهانی، در اولین روز مسابقات در تاریخ 93/3/23 در ساعت 00:30 بامداد از گروه A برزیل میزبان رو در روی کرواسی قرار خواهد گرفت و در همان روز نیز مکزیک از گروه A در ساعت 20:30 رو در روی تیم ملی کامرون به میدان خواهد رفت، در همان روز دو تیم اسپانیا و هلند از گروه B در ساعت 23:30 به مصاف هم خواهند رفت.

اما در روز دوم این رقابت‌ها یعنی در تاریخ 93/3/24 شیلی و استرالیا از گروه B در ساعت 2:30 بامداد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و کلمبیا و یونان نیز از گروه C در همان روز در ساعت 20:30 با یکدیگر مسابقه خواهند داد و اروگوئه و کاستاریکا نیز از گروه D در ساعت 23:30 به مصاف هم خواهند رفت.

در تاریخ 93/3/25 چهار مسابقه انجام خواهند شد که تیم‌های  انگلیس و ایتالیا از گروه D در ساعت 2:30 بامداد به مصاف هم‌ می‌روند و در ساعت 5:30 بامداد از گروهD ساحل عاج به مصاف ژاپن می‌رود و تیم ملی سوئیس از گروه F در ساعت 20:30 مقابل اکوادور قرار خواهد گرفت و در آخرین بازی روز سوم در ساعت 23:30 فرانسه برای رو در روی مقابل هندوراس به میدان خواهند رفت.

*چهارمین روز؛ روز حساس ایران

در چهارمین روز رقابت‌ها یعنی 93/3/26 از گروه F تیم ملی آرژانتین و بوسنی هرزه گوین هم‌گروهی ‌های تیم ملی کشورمان در ساعت 2:30 بامداد به مصاف هم خواهند رفت و در ساعت 20:30 همان روز آلمان از گروه مقابل پرتغال به میدان خواهند رفت و اما تیم ملی کشورمان از گروه F در ساعت 23:30 مقابل تیم ملی کشور نیجریه صف‌آرایی خواهند کرد.

در تاریخ 93/3/27 نیز سه دیدار انجام‌می‌شود که در اولین دیدار آن تیم ملی غنا از گروه‌ها در ساعت 2:30 بامداد به مصاف تیم ملی آمریکا می‌رود و در ساعت 20:30 از گروه H بلژیک رو در روی الجزایر قرار خواهد گرفت برزیل میزبان از گروه A در ساعت 23:30 به مصاف مکزیکی‌ها خواهند رفت.

هفدهمین دیدار رقابت‌ها در تاریخ 93/3/28 در ساعت 2:30 بامداد انجام خواهد شد که روسیه و کره‌جنوبی از گروه H با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و پس از آن استرالیا و هلند از گروه B در ساعت 20:30 با یکدیگر بازی خواهند کرد و در آخرین دیدار این روز اسپانیا و شیلی از گروه B در ساعت 23:30 با یکدیگر مقابله خواهند کرد.

در روز 93/3/29 سه دیدار از 3 گروه‌های A،CوD انجام خواهد شد. که در اولین دیدار کامرون از گروه A در ساعت 2:30 بامداد با کرواسی دیدار خواهد کرد و کلمبیا نیز از گروه C در ساعت 20:30 شب با ملی‌پوشان ساحل عاج روبه‌رو می‌شود و در آخرین بازی نیز اروگوئه از گروه D در ساعت 23:30 با انگلیس دیدار خواهد کرد.

در هشتمین روز بازی‌های جام‌جهانی 2014 ژاپن از  گروه C در ساعت 2:30 بامداد به مصاف یونانی‌ها خواهد رفت. و ایتالیا نیزاز گروه D در ساعت 20:30 رو در روی کاستاریکا صف‌آرایی خواهد کرد و سوئیس و فرانسه از گروه E در ساعت 23:30 آخرین دیدار این روز را رقم خواهند زد.

93/3/31 یکی دیگر از روزهای حساس جام‌جهانی 2014 برزیل برای کشورمان ایران است.

در اولین دیدار این روز هندوراس از گروه E در ساعت 2:30بامداد مقابل تیم ملی کشور اکورادور قرار خواهد گرفت. اما در ساعت 20:30 از گروه F آبی‌ سفیدپوشان آرژانتین برابر ملی‌پوشان کشورمان ایران قرار خواهند گرفت که می‌تواند یکی از روزهای حساس برای فوتبال کشورمان باشد. در آخرین دیدار این روز آلمان از گروه G در ساعت 23:30 مقابل غنا بازی خواهد کرد.

بیست‌و نهمین دیدار جام‌جهانی در تاریخ 93/4/1 با رو در رویی نیجریه و بوسنی هرزه ‌گوین از گروه F انجام خواهند شد که این دیدار به نوعی می‌تواند برای ملی‌پوشان کشورمان نیز حساس باشد.

اما از دیگر بازی‌های آن روز رو در رویی بلژیک از گروه H مقابل روسیه در ساعت 20:30 است و آخرین بازی آن روز دیدار کره‌جنوبی و الجزایر است که در ساعت 23:30 از گرو ه H با هم به رقابت خواهند پرداخت.

درتاریخ 93/4/2 سه دیدار پیگیری خواهد شد. که اگر اولین مسابقه آمریکا و پرتغال از گروه G در ساعت 2:30 بامداد با یکدیگر رقابت خواهند کرد و استرالیا نیز با اسپانیا در ساعت 20:30 از گروه B به مصاف هم‌می‌رود و در همان ساعت هلند و شیلی از گروه B با یکدیگر رقابت ‌خواهند کرد.

در تاریخ 93/4/3 چهار دیدار انجام می‌شود که تیم‌هایی از گروه‌های A و D با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

از گروه A در ساعت 00:30 بامداد کامرون و برزیل به مصاف هم می‌روند و در این ساعت کرواسی و مکزیک نیز از گروه A  با یکدیگر رقابت می‌کنند و در ساعت 20:30 همان روز بازی همزمان انجام‌خواهد شد که دو تیم ایتالیا و اروگوئه وکاستاریکا و انگلیس با هم رو در رو خواهند شد.

در تاریخ 93/4/4 نیز چهار بازی از گروه‌های  C و F  انجام می‌شود که در ساعت 00:30 بامداد دو دیدار همزمان از گروه C انجام می‌شود و تیم‌های ساحل عاج - ژاپن و کلمبیا - یونان در ساعت 20:30 نیز دو دیدار هم‌زمان دیگر از گروه F انجام می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان با بوسنی هرزه‌گوین دیدار خواهد کرد و نیجریه به مصاف آبی‌سفید‌پوشان آرژانتین می‌رود.

در تاریخ 93/4/5 نیز دیدارها به صورت هم‌زمان پیگیری می‌شود و در ساعت 00:30 بامداد هندوراس سوئیس و اکوادور فرانسه از گروه E به مصاف هم‌ می‌روند و در ساعت 20:30 بامداد از گروه G آمریکا-آلمان و پرتغال -غنا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

اما در آخرین روز مسابقات از مرحله یک شانزدهم که در تاریخ 93/4/6 پیگیری می‌شود دو بازی هم‌زمان در ساعت 00:30 بامداد از گروه H انجام می‌شود که کره‌جنوبی-بلژیک، الجزایر-روسیه به مصاف هم خواهند رفت.

برای مشاهده سایز اصلی اینفوگراف اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار