گردشگری در ایران/

شهر" اشکنان" با جاذبه های تاریخی فراوان

شهر اشکنان دارای جاذبه های تاریخی فراوانی است که میهمانان عزیز میتوانند از این جاذبه ها دیدن کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛شهر اشکنان دارای جاذبه های تاریخی فراوانی است که میهمانان عزیز میتوانند از این جاذبه ها دیدن کنند.

شهر اشکنان دارای قدمت تاریخی زیادی بوده که آثار باقیمانده از دوره های قبل خود گویایی این مسئله هست .



موقعیت جغرافیایی بخش اشکنان از توابع شهرستان لامرد می باشد که تا سال ۱۳۶۵ بــه عنــوان دهستانی از بخش لامرد در شهرستان لار محسوب می شد .

 این بخش که در جنوبی ترین نقطه استان فارس در امتداد شهرستان پارســیـان و منـتــهــی به شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان می باشد .

 از طرف شمـال و شمـال شرق به بخش بیرم لارستان و از طرف غرب به بخش مـــرکــزی شــهــرستــان لامرد و از طرف جنوب به شهرستان پارسیان و از طرف شــرق و جنــــوب شرق به شهرستان بستک محدود می شود و وسعت تقریبی آن ۸۰۰ کیلومــــتر مربع می باشد.

 شهر اشکنان در طول جغرافیایی ۳۷/۵۷ درجـــــه و عـــرض جـــغرافیــایی ۱۴/۲۷ درجه و با ارتفاع ۳۹۳ متر از سطح دریا واقع شده و وضعیت اقلیــــــــمـــی بخش از جنوب غرب به شرق به طول ۴۰ کیلومتر و عرض ۱۵ کیلومتر محصـــــــــور بــه کوههای لاور در جنوب غرب و کوه گاوبست با ارتفاع ۲۱۶۵ متــــــــر در شــرق و شمال شرق و کوه بُسرو در شمال غرب و کوه نَوا در جنوب می باشـد .



دشت اشکنان با رودخانه فصلی مهران که از کوههای گله دار سرچشمه می گیـرد و به دو قسمت تقسیم می شود .

این رودخــــــانــه که بـــه خــلیـــج فارس می ریزد حدود ۵ ماه از سال دارای جریانــهای ســـــیلابــــی اســـــت و درکنترل سیل در منطقه نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: گردشگری ، طبیعت ، تاریخ ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار