با تقدير از سينماگران جوان استان؛

گردهمايي هنرمندان خراسان رضوي به پايان رسيد

گردهمايي سالانه فيلمسازان و عكاسان سينماي جوان خراسان رضوي با تقدير از سينماگران برتر و پيشكسوت سينماي جوان استان به كار خود پايان داد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، گردهمايي سالانه فيلمسازان و عكاسان سينماي جوان خراسان رضوي و گردهمايي سالانه عكاسان و فيلمسازان دفتر سينماي جوان مشهد مقدس با نمايش 57 فيلم در سالن شهيد اصغرزاده مجتمع فرهنگي امام رضا(ع) مشهد و بر پايي نمايشگاهي از عكس هاي هنري و فاخر در همين مكان شب گذشته به كار خود پايان داد.

در مراسم اختتاميه گردهمايي سالانه عكاسان و فيلمسازان مستند سينماي جوان خراسان رضوي از سينماگران برتر و پيشكسوت انجمن سينماي جوان خراسان و آثار برگزيده نمايش داده شده تقدير شد.
 
انجمن سينماي جوان راهي براي حضور هنرمندان تازه كار

«حميد طباطبائي» معاون هنري و سينمايي اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي در اين مراسم گفت: انجمن سينماي جوان مي‌تواند راهي براي حضور هنرمندان تازه كار در عرصه سينماي حرفه‌اي و ظهور كار هايي زيبا باشد.

طباطبائي ادامه داد: انجمن سينماي جوان داراي جايگاه بالايي در سطح كشور بوده كه اگر با مديريت و هدايت درست ادامه پيدا كند باعث مي‌شود هنرمندان حرفه‌اي و آثار فاخري توليد كنند.

وي با بيان اينكه هنرمند در سينماي جوان مي‌تواند فرصت تجربه توليدات جديد را داشته باشد افزود: اين نوع سينما جاي آموختن و يادگيري هنرمندان جوان است و باعث پخته ‌تر شدن آثار توليد شده خواهد شد.

معاون هنري و سينمايي اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي گفت: بسياري از هنرمندان حرفه‌اي سينما و اهل مشهد فعاليت خود را از سينماي جوان آغاز كردند و هر كدام از آنها در حال حاضر حرف اول را در سينماي حرفه‌اي كشور مي‌زنند.

وي با اشاره به اينكه تجربه فيلم ساز در عرصه فيلم كوتاه و مستند سرمايه‌هاي فرهنگي هنر هفتم است ابراز كرد: سينماي جوان پايه و اساس سينماي حرفه‌اي است و بدون شك هر تهيه ‌كننده‌اي كه تمايل به ساخت فيلم‌هاي سينمايي حرفه‌اي داشته باشد به دنبال هنرمند باتجربه سينماي جوان خواهد رفت.
 
حمايت از سينماي جوان استان

وي با بيان اينكه در دوره جديد فعاليت مسئولان حوزه سينمايي كشور سينماي جوان حمايت و تقويت بيشتري مي‌شوند تصريح كرد: در جلساتي با رئيس انجمن سينماي جوان مركز مشهد در زمينه آسيب‌شناسي مشكلات هنرمندان پايتخت معنوي كشور انجام شده است.

وي عنوان كرد: ما امكان برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي را براي هنرمندان جوان انجمن مشهد داريم كه با دعوت از هنرمندان حرفه‌اي سينماي كشور به افزايش سطح آگاهي و دانش اين گروه از علاقمندان و فعالان سينما كمك كنيم.

طباطبائي با اشاره به فيلمنامه‌هاي برخي از هنرمندان جوان افزود: برخي از اين فيلم نامه ها بدون فكر و بينش كافي نوشته شده است كه لازم است آنها نيز از اساتيد مختلف در زمينه افزايش كيفيت فيلمنامه‌ها كمك بگيرند.

وي اظهار كرد: بسياري از هنرمندان جوان ما با حداقل امكانات توانستند آثاري فاخر را توليد كنند و با حضور در جشنواره‌هاي مختلف ملي و بين‌المللي افتخارات بسياري براي خراسان رضوي كسب كنند.
 
اكران فيلم هاي فاخر انجمن سينماي جوان  در آينده

طباطبايي تأكيد كرد: ما امكان اكران فيلم‌هاي فاخر انجمن سينماي جوان مشهد را در كنار برگزاري جلسات نقد و بررسي با حضور اساتيد منتقد و كارشناس در سالن اصغرزاده مجتمع فرهنگي هنري امام رضا (ع) داريم و مي‌توانيم در آينده‌اي نزديك اين اتفاق را عملي كنيم.

در ادامه نسرين شامحمدي رئيس انجمن سينماي جوان مركز مشهد هم اين مراسم ابراز كرد: اين گردهمايي يك‌ساله در سراسر كشور با يك هزار و 378 هنرجو، يك هزار و 367 فيلم، 992 عكاس، دو هزار و 364 عكس و 127 كارگاه آموزشي به صورت همزمان برگزار شد.

نسرين شامحمدي ادامه داد:  سهم پايتخت معنوي كشور 57 فيلم، 41 عكاس، يك كارگاه زيباشناسي و اكران ويژه فيلم مستند "حماسه خرم" و برگزاري نمايشگاه عكسي از انقلاب و ارتحال امام خميني (ره) بود.
 
وي با بيان اينكه در صورت رشد سينما نيازمند افزايش فضاها و امكانات سينمايي و فرهنگي در كشور هستيم، افزود: اين گردهمايي كه به صورت غيررقابتي برگزار شد توانست فضايي را براي داوري مردمي و افزايش انگيزه هنرمندان فراهم كند.

شامحمدي افزود: اين گردهمايي نه تنها باعث مي‌شود استعدادها شناسايي و شكوفا شود بلكه برخي از اين آثار مي‌توانند جواز حضور در جشنواره‌هاي ملي و بين‌المللي را كسب كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار