سردبیر دیلی استار:

ایران برنده واقعی تحولات منطقه است

سردبیر روزنامه دیلی استار در مصاحبه با پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا گفت : ایران از کشورهایی است که از تحولات اخیر منطقه سود می‌برد.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "مایکل یانگ" سردبیر روزنامه دیلی استار گفت: بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر انتخاب و قدرت وی بیش از پیش تثبیت شد. 

وی گفت: یک نکته دیگر که نقش کلیدی دارد ، این است که چند هفته قبل نظام سوریه و حزب الله کنترل کامل منطقه قلمون در منطقه مرزی لبنان را به دست گرفتند و شاهرگ حیاتی بین شورشیان و لبنان را قطع کردند. در نتیجه ، منطقه مرزی تا حدودی آرام شده و بی ثباتی ها نیز نسبت به ماههای قبل کاهش یافته است. 

یانگ درباره این که آیا ایران برنده واقعی در منطقه است ، گفت: قطعاً ایران در این مسیر حرکت می کند. ایران استراتژی پیچیده ای دارد اما به هر حال این کشور قدرت برتر محسوب می‌شود و می داند که امروزه ، سعودی ها و اکثر کشورهای خلیج فارس از حمایت ضعیف آمریکا برخوردارند.

مایکل یانگ درباره نقش آمریکا در منطقه نیز گفت: متحدان آمریکا در خاور میانه هم اکنون نگاه منفی به این کشور دارند. این احساس وجود دارد که واشنگتن سیاست واقعی در منطقه ندارد. اما اینطور نیست. آمریکا سیاست دارد اما سیاستش فاصله گرفتن از خاور میانه است. آمریکا وقتی اعلام کرد به سمت آسیا می رود منظورش این بود که از خاور میانه خارج می شود. آمریکا خواستار رویارویی با ایران نیست و به همین علت وارد مذاکرات هسته ای با تهران شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار