حضور نمایندگان ایران در نشست منطقه‌ای تقویت بیمه‌های اجتماعی سلامت

نشست منطقه‌ای تقویت بیمه‌های اجتماعی در راستای توسعه پوشش همگانی سلامت با حضور فعالانه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در اردن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ این نشست که با حضور سیاست گذاران و معاونین وزارت بهداشت کشورهای عضو، اعضای هیات علمی دانشگاههای منطقه، نمایندگان سازمانهای بین المللی و نمایندگان برخی از کشورهای اروپایی تشکیل شده است، ضمن تاکید بر اهمیت بیمه‌های اجتماعی در حوزه پوشش همگانی سلامت به بررسی آخرین وضعیت موضوع در کشورهای مختلف پرداخت.

براساس این گزارش، در این نشست جایگاه بیمه‌های اجتماعی در دنیای امروز، مدلهای مختلف، مبانی تئوریک، راهکارهای توسعه بیمه‌های اجتماعی در کشورها، نحوه پوشش حاشیه نشینها و چالشهای پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شایان ذکر است در این نشست دکتر تکیان معاون فنی اداره کل بین الملل وزارت بهداشت و دکتر محسنی رییس سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ضمن تشریح طرح تحول سلامت، سیاستها، برنامه‌ها و اقدامات کشورمان را در زمینه بیمه‌های اجتماعی ارائه کردند.

معاون فنی اداره کل بین الملل وزارت بهداشت با ارائه گزارشی از مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC) تا پوشش همگانی سلامت (UHC ) اقدامات کشورمان در زمینه تامین منابع مالی سلامت به ویژه در طرح تحول سلامت را تشریح کرده و بر افزایش دسترسی و کیفیت خدمات، رایگان کردن زایمان طبیعی، افزایش پرداخت به فراهم آورندگان خدمات، کاهش پرداخت مردم به 10 درصد و ایجاد زیر ساختهای بیمه‌های اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

گفتنی است گزارش دستاوردهای نظام سلامت مورد استقبال بسیاری از اعضای شرکت کننده قرار گرفته و مقرر گردید بر اساس درخواست کشورها این تجربیات به کشورهای متقاضی منتقل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.