عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

"طرح تحول نظام سلامت" نیازمند اصلاح است

با توجه به اجرای چند هفته‌ای طرح تحول نظام سلامت به نظر می‌رسد برداشت وزارت بهداشت و دولت از قانون متفاوت بوده است و اجرای کنونی این طرح نیازمند اصلاح است.

دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اجرای چند هفته‌ای طرح تحول نظام سلامت به نظر می‌رسد برداشت دولت از قانون متفاوت بوده است و اجرای کنونی این طرح به دلایل کاملا کارشناسی شده نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی گفت: اگر این طرح به همین شیوه ادامه یابد و کنترل نشود هزینه‌های زیادی به کشور بابت بستری تحمیل می‌شود و در واقع فرهنگ بستری شدن در بیمارستانها رواج می‌یابد.

وی با بیان اینکه براساس سیاست‌های کلی نظام سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردید باید پیشگیری بر درمان اولویت یابد خاطر نشان کرد: اما شیوه اجرای کنونی طرح تحول نظام سلامت یعنی پر و بال دادن بیشتر به بستری شدن بیماران و ترویج پزشکان برای در خواست بستری بیماران.

وی تصریح کرد: در هیچ کشوری نظام سلامت خود را ملزم به بستری کردن بیمار و سپس پرداخت 90 درصدی هزینه‌های درمان وی نمی‌کند.

وی یادآور شد: نباید بیماران به سمت مصرف گرایی پیش روند و با این هزینه‌های سنگین نمی‌تواند امیدوار بود روشهای نوین در بیمارستان‌های دولتی برای درمان بستری اعمال شود چرا که با این رویه ظرف چند ماه وزارت بهداشت از لحاظ تامین منابع با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار