رضازاده: مربیان خاطی از این پس مادام‌العمر محروم می‌شوند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به مسببان دوپینگی اعلام شدن چهار وزنه بردار نوجوان گفت: از این پس هر کسی دچار چنین تخلف‌هایی شود به صورت مادام‌العمر از فعالیت در این رشته محروم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته آزمایش دوپینگ چهار وزنه بردار نوجوان ایران که اسفندماه در رقابتهای آسیایی تایلند شرکت کردند، مثبت اعلام شد و این افراد با محرومیت دو ساله مواجه شدند.
 
حسین رضازاده که میهمان تلفنی یکی از برنامه های زنده تلویزیونی بود در خصوص دوپینگ نوجوانان تیم ملی گفت: ما برای حضور در رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا 14 نوجوان را به اردو دعوت کردیم. پس از آن 8 نفر نهایی برای حضور در رقابتهای تایلند با حضور حسین توکلی به عنوان سرمربی تیم انتخاب شدند و طی این مدت توکلی به آنها گفت از چه داروها و چه مکمل هایی می توانند استفاده کنند. پس از اعزام تیم ملی متاسفانه تست دوپینگ چهار نفر از این وزنه برداران مثبت اعلام شد.
 
رضا زاده افزود: وقتی جویای علت این مسئله از آنها شدیم، هر چهار نفر طی نامه ای گفتند، قبل از حضور در این رقابتها مربی شهرستان از آنها پول زیادی گرفته و این داروها را برایشان تجویز کرده است و این مربی هم آنها را تهدید کرده که در صورت در میان گذاشتن این مسئله با سرمربی تیم، از اردو خط خواهند خورد و نامه را امضا کردند و انگشت زدند.
 
وی خاطر نشان کرد: این وزنه داران به آقای توکلی هم دروغ گفتند. رابطه سرمربی تیم با آنها خیلی نزدیک بود و با آنها به زبان مازنی صحبت می‌کرد با این حال آنها مکمل‌های غیرمجاز مصرف کردند.
 
رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اینکه چرا تیم وزنه برداری جوانان در رقابتهای کازان روسیه شرکت نکرد، گفت: برای حضور در دوره فعلی رکوردهای جوانان بسیار پایین بود و آنها تنها یک ماه در اردو بودند. ضمن اینکه در پیش بودن امتحانات باعث شد برای این مسابقات به آمادگی کامل نرسند.
 
وی در پایان گفت:‌ این چهار نفر فعلا محروم هستند. ما در حال بررسی هستیم و از این پس اگر مربی در خصوص مشکلات مربوط به دوپینگ نقش داشته باشد محروم مادام‌العمر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار