محسن نظافتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایرانیان حاضر در سامرا به صورت انفرادی یا غیرمجاز به عراق سفر کرده‌اند/ گزارشی از شهادت زائران ایرانی وجود ندارد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون گزارشی از شهادت ایرانیانی که به صورت غیرمجاز به عراق سفر کرده‌اند وجود ندارد.

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اخبار منتشره در خصوص درگیری دیروز تروریست‌ها در شهر سامرا اعلام می‌کنیم که هیچ زائر ایرانی که زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات سفر کرده باشد در این شهر حضور ندارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط امنیتی شهر عراق از 8ماه پیش هیچ زائر ایرانی در این شهر اقامت ندارد.

نظافتی همچنین اظهار داشت: البته تعدادی زائر به صورت انفرادی،‌ آزاد و یا غیرمجاز به عراق سفر کرده‌اند که براساس اطلاعات رسیده از سوی همکاران ما در سامرا به هنگام درگیری به حرم رفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بعضی از این زائرین بعد از ورود به عراق متوجه می‌شوند که به صورت غیرمجاز به عتبات سفر کرده‌اند و زیر نظر سازمان نیستند، افزود: با این حال همکاران ما در شهر سامرا حضور دارند تا در صورتی که این زائران با مشکلی برخورد کردند با همکاری دفتر سازمان حج و زیارت مشکل برطرف گردد.

مدیر کل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی از اینکه ایرانیان در این درگیری‌ها شهید یا زخمی شده‌اند منتشر شده است و موضوع تحت کنترل است و ایرانیان مشکلی برای بازگشت ندارند.

شایان ذکر است، در درگیری‌‌های دیروز تروریست‌ها در شهر سامرا تعدادی از نیروهای امنیتی کشته شدند اما ارتش عراق موفق شد حمله به حرم امامین عسگرین را خنثی کند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ایرانیان ، حاضر ، زائر ، سامرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۲:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
همیشه همینگونه بوده هر کس در به زیارت میرود و دچار حادثه ای می شود خودش رفته ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۲:۱۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
هر ایرانی بدون مجوز سازمان عتبات وارد عراق شود ایرانی محسوب نمی شود و عتبات مسولیتی ندارند چون اصلا جان مردم مهم نیست پول مهم است
آخرین اخبار