رئیس شورای عالی نظام پرستاری عنوان کرد

"کمبود نیروی پرستاری" تا 10 سال آینده احساس می‌شود/ استخدام یک کمک بهیار به ازای هر 4 پرستار

یکی از نگرانی‌ نیروهای پرستاری در حال کار استفاده از مرخصی زایمانی است که برایشان بیکاری را در پی دارد ولی رئیس شورای عالی نظام پرستاری خبرهای خوشی در این زمینه داد.

سید یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طبق بخش‌نامه‌ای که توسط وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است استفاده از نیروهای موقت جایگزین برای پرستارانی که به مرخصی زایمان می‌روند، الزامی است مشروط به اینکه پس از بازگشت پرستار از مرخصی قرارداد نیروی جایگزین، لغو شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که نیاز به نیروی پرستاری زیاد است و به منظور ارتقا بهره‌وری و کاهش ساعات کاری پرستاران معمولا نیروهای قراردادی جایگزین هم جذب می‌شوند.

جعفری با بیان این که تا 10 سال آینده کمبود نیروی پرستاری احساس می‌شود گفت: قرار است به ازای هر 4 پرستار، یک کمک بهیار به خدمت گرفته شود تا کارهای اولیه بیمار را انجام دهد
همچنین به کارگیری 22 هزار نفر از دانشجویان پرستاری در کل کشور تحت عنوان کار دانشجویی، نشانگر نیاز سیستم درمانی کشور به نیروی پرستاری است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری 550 خدمت برای پرستاران را تعریف شده دانست و گفت: یکی از مصوبات مجلس اعلام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بوده که سازمان نظام پرستاری در حال پیگیری از طریق وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه است که در آینده اجرایی می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار