بازار مسکن در هفته ای که گذشت:

تکذیب افزایش نرخ اجاره بها/ تشکیل شورای هماهنگی "مسکن"

تکذیب افزایش نرخ اجاره بها از سوی رئیس اتحادیه املاک استان تهران و دستوری مبنی برای شوراي هماهنگي مسكن به ریاست وزیر راه و شهرسازی هر دو هفته يكبار به طور مستمر از جمله اخبار مهم این هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بازار مسکن این هفته شاهد اتفاقات بسیاری از جمله تکذیب افزایش نرخ اجاره بها از سوی رئیس اتحادیه املاک استان تهران بود و همچنین این هفته دستوری مبنی برای شوراي هماهنگي مسكن به ریاست وزیر راه و شهرسازی هر دو هفته يكبار به طور مستمر به منظور سامان بخشیدن به بازار مسکن داده شد.

عقبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: نرخ حق کمیسیون مشاوران املاک مشخص شده و دریافت بیش از آن با برخورد قانونی مواجه می‌شود.

رئيس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان گفت:

عدم نظارت صحيح و نبود مصالح استاندارد مي‌تواند مهم‌ترين عناصر در كاهش كيفيت ساخت‌و ساز باشد.

رئیس سازمان نظام کاردانی مطرح کرد:
ارجمند گفت: با نظارت مستمر و بکارگیری اعضای نظام کاردانی در ساخت‌وساز، کیفیت‌ها افزایش می‌یابد و احتکارکنندگان و اختلال‌گران بازار مسکن حذف می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

در کشورهای پیشرفته حداقل عمر مفید ساختمان 100 سال قدمت دارد در حالی که در کشور ما نهایتا بیش از 20 الی 30 سال نیست.

شرکت عمران پردیس طی اطلاعیه اعلام کرد:

شرکت عمران پریس در اطلاعیه‌ای از برطرف شدن مشکل پروژه مسکن مهر شرکت سرمایه ‌گذاری مسکن خبر داد و گفت:‌ متقاضیان می‌توانند برای تحویل واحدهای خود به شرکت مذکور مراجعه کنند.

سرحدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

علت افزایش مصالح ساختمانی خاص نیست و بستگی به جو تورمی و اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها دارد.

عقبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه با توجه به سیر نزولی تورم و عدم افزایش قیمت مسکن نمی‌توان نرخ اجاره‌بها را افزایش داد گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در شش ماهه نخست امسال ثبات قیمت‌ها را در این بازار خواهیم داشت.

شوراي هماهنگي مسكن به ریاست وزیر راه و شهرسازی هر دو هفته يكبار به طور مستمر به منظور سامان بخشیدن به بازار مسکن تشكيل مي شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس:

مهرداد بائوج لاحوتی گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال 91 و کاهش و اصلاح آن در سال گذشته، در سال جاری در پی اصلاح آن قیمت‌ها هستیم و افزایش در قیمت مسکن نخواهیم داشت.

رئيس اتحاديه املاک تهران:

عقبايی گفت: معاملات مسکن افزايش يافته اما قيمت‌ها همچنان ثابت است و با توجه به اينکه اجاره‌بها تابع افزايش قيمت است، نبايد افزايش يابد.

نماینده کمیسیون عمران مجلس:

در واقعیت امر ما چیزی حدود 600 هزار میلیارد نقدینگی در جامعه داریم که باید این نقدینگی‌ها را به سمت نیاز جامعه هدایت کنیم.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار