گاردين:

يک شرکت خدمات امنيتی انگليس برای توقف همکاری با زندان های اسرائيل با تشدید فشار مواجه شده است

یک شرکت خدمات امنیتی انگلیس با تشدید فشارها برای قطع همکاری با شبکه زندانهای رژیم صهیونیستی مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت: گروهی از فعالان اجتماعی و کارشناسان حقوق بشر با به راه انداختن یک کمپین و جمع آوری امضاء در نامه هاییخواستار قطع همکاری شرکت خدمات امنیتی چند ملیتی G4S در انگلیس با شبکه زندانهای اسرائیل و همدستی در سوء رفتار با کودکان زندانی شدند.

در این نامه های آمده است: درحالیکه مدیریت و سهامداران G4S برای شرکت در نشست عمومی سالانه در روز پنجشنبه آماده می شوند، ما از مدیریت و سهامداران این شرکت می خواهیم به مشارکت در اشغال گری بی رحمانه اسرائیل خاتمه دهند.

G4S نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی در زندان اوفِر در کرانه باختری اشغالی و چند بازداشتگاه و مرکز بازجویی دیگر اسرائیل را بر عهده دارد.

این درحالی است که سازمان های حقوق بشر مستنداتی دال بر شکنجه روشمند و سوء رفتار با زندانیان فلسطینی از جمله کودکان زندانی را که در حبس انفرادی نگهداری می شوند، ارائه داده اند.
 
به گفته فعالان حقوق بشر، G4S به شبکه زندانهای رژیم صهیونیستی در اداره زندانها در داخل اسرائیل که زندانیانی از سرزمینهای فلسطینی اشغالی را در خود جای داده اند، کمک می کند و این مغایر با چهارمین کنوانسیون ژنو است که انتقال زندانیان را از یک سرزمینی اشغالی به داخل سرزمین اشغالگر ممنوع می کند.

به گفته فعالان، G4S با همکاری با شبکه زندانهای رژیم صهیونیستی در نقض قانون بین الملل و استفاده اسرائیل از حبس های جمعی به عنوان ابزاری برای منصرف کردن فلسطینیان از اعتراض بر ضد نقض روشمند حقوق بشر در اسرائیل شریک است.

G4S همچنین تامین کننده تجهیزات و خدمات برای ایستهای بازرسی ارتش اسرائیل در کرانه باختری و حوالی غزه است.

فعالان اجتماعی و کارشناسان حقوق بشر با غیرقابل قبول خواندن نقش G4S در اشغالگری بی رحمانه و شبکه مخوف زندانهای اسرائیل خواستار خاتمه آن شدند.

بیش از هشتصد کودک فلسطینی در زندانهای اسرائیل به سر می برند.

سیستم های امنیتی حداقل دو زندان که این کودکان در آنجا نگهداری می شوند- اوفر در کرانه باختری و الجلمه در اسرائیل - توسط G4S تامین و کنترل می شود.

چند سازمان از جمله یونیسف در سال2013  شواهدی دال بر سوء رفتار با کودکان در داخل این زندانها ارائه کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار