شماره ٦٠؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزار‌ها در هفته‌ای که گذشت + دانلود ۱۳۹۳/۰۳/۲۳

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه در یک هفته گذشته بود.





نسخه 30 برای رایانه و اندروید؛
Firefox محصولی از كمپانی Mozilla است که مرورگری امن، مطرح، قدرتمند و با امكانات فراوان و البته سرعت بالاست. این مرورگر محبوب را به خاطر كیفیت و كارایی بالایش هم ردیف سایر مرورگرهای مطرح دنیا همانند Internet Explorer ,Opera, سافاری و شاید بهتر از آنها در بعضی امكانات می‌دانند.
 



BWMeter برای رایانه؛
BWMeter نرم افزاری قدرتمند برای اندازه گیری، نمایش و کنترل میزان دانلود و آپلود، مقدار پهنای باند مصرفی و ترافیک ورودی و خروجی از رایانه و داخل شبکه را اندازه گیری می‌کند. بررسی ترافیک مصرفی در طی یک دوره زمانی مشخص هم قابلیت اصلی این نرم افزار است، به این ترتیب کاربر می‌تواند با مشاهده نمودارها و داده‌های آماری به میزان مصرف خود پی ببرد. BWMeter بر خلاف دیگر نرم افزارها تمام بسته‌های دیتا -ازکجا آمده‌اند، به کجا می‌روند، کدام پورت‌ها و پروتکل‌ها استفاده می‌شوند- را آنالیز می‌کند.




برای رایانه؛
شاید برای شما هم پیش آمده که فرمت فایل ویدویی برای دستگاه پخش کننده ناشناخته باشد، در این مورد نرم افزار رایگان و کم حجم XMedia Recode به کمک شما می‌آید. کار اصلی این نرم افزار تبدیل فرمت فایل‌های صوتی و تصویری به یکدیگر است، این نرم افزار تقریبا از تمامی فایل‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند و این امر باعث شده تا بتوانید به راحتی عمل تبدیل فرمت را انجام دهید. پلیر داخلی این نرم افزار امکان پیش نمایش از ویدئوها را برای شما فراهم می‌کند. از قابلیت‌های XMedia Recode می‌توان به تغییر رنگ، نور، اندازه تصاویر، تغییر کیفیت و... اشاره کرد.




Ace Translator؛
نرم افزار Ace Translator مترجمی است آنلاین که توسط شرکت Acetools عرضه شده است. این مترجم قابلیت ترجمه آنلاین صفحات وب، ایمیل‌ها، گفتگوها و... را از زبان‌های زنده دنیا به زبان شیرین فارسی را ممکن می‌سازد. Ace Translator قابلیت Copy و Paste و پرینت را برای شما فراهم کرده است تا در صورت نیاز بتوانید متن ترجمه شده را در فایل‌های متنی ذخیره کرده و یا آنها را پرینت کنید. از نکات مثبت این نرم افزار می‌توان به حجم کم، پشتیبانی از زبان‌های زنده دنیا و از نکات منفی آن می‌توان به آنلاین بودنش اشاره کرد.




کاملا رایگان؛
نرم افزار oCam ابزاری رایگان، کم حجم و البته کاربردی برای تهیه عکس و فیلم از صفحه دسکتاپ رایانه است. این ابزار محیط کاربری ساده‌ای دارد و بیشتر برای کسانی که به آموزش نرم افزارهای رایانه‌ای می‌پردازند مفید است، چرا که حجم کمی دارد و کاربران می‌توانند به سادگی آن را دانلود کنند و شروع به ضبط تصاویر و فیلم‌های با کیفیت کنند. ناگفته نماند که oCam حجم فوق العاده کمی نسبت به نرم افزارهای مشابه خود دارد.




IObit Driver Booster Pro؛
درایوها نرم افزارهایی هستند برای اجرای هر چه بهتر سخت افزار رایانه شما، این داریوها از سوی شرکت‌های سازنده مدام به‌روز رسانی می‌شوند تا مشکلات نسخه قبلی برطرف شود و همینطور استفاده از سخت افزار بهینه شود و شما بتوانید بهترین استفاده و کارایی را از سخت افزار رایانه‌تان داشته باشید. اما جستجو برای یافتن آخرین به‌روز رسانی به صورت دستی کار بسیار دشواری است، برای همین شرکت نرم افزاری IObit اقدام به طراحی و تولید نرم افزاری با عنوان IObit Driver Booster Pro کرده است که با آن می‌توانید آخرین نسخه درایوهای موردنظرتان را دانلود و نصب کنید، تا بتوانید از سخت افزار رایانه‌تان بهترین استفاده را داشته باشید.




پزشکی متخصص برای درمان ویندوز؛
کمی که ویندوز رایانه مان دچار مشکل یا اختلال عملکردی می شود، همه ما عادت داریم که ویندوز جدید بر روی رایانه خود نصب کنیم، مسلما پس از نصب ویندوز باید برنامه های مورد نیاز را دوباره نصب کنیم و این کار سبب تلف شدن وقت ما به صورت چشمگیری می شود. این نرم افزار Windows Doctor مانند یک پزشک در ویندوز عمل می کند و قسمت های آسیب دیده را در ابتدا تشخیص می دهد و سپس اقدام به ترمیم آسیب های شناسایی شده می کند، پس از ترمیم خواهید دید عملکرد ویندوز رایانه تان مانند روز اول شده است. همچنین نرم افزار می تواند رجیستری ویندوز را بهینه سازی کند و در صورت لزوم رد پای فعالیت های شما را از بین ببرد.




برای رایانه و اندروید؛
Skitch نرم افزاری است کاربردی با محیط کاربری زیبا و جذاب که امکان قرار دادن واترمارک، برای جلوگیری از کپی رایت‌های غیرمجاز را فراهم می‌کند و از فرمت‌های رایج تصویری همچون JPG ,PNG ,BMP ,GIF و TIFF پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این نرم افزار قابلیت عکس برداری از صفحه نمایش و ویرایش تصاویر را به صورت ساده را برای شما میسر می‌سازد و شما می‌توانید تصاویر دلخواه‌تان را ویرایش کنید و بعد اگر از تصاویر خوشتان آمد آن را توسط همین نرم افزار با یک کلیک در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.




آنتی ویروس های مختلفی برای رایانه وجود دارد، اما اکثر آن ها دارای حجم بالایی هستند و فضای رم را اشغال می کنند. این نرم افزار herdProtect کم حجم به شما کمک می کند تا به صورت آنلاین وضعیت فایل ها و برنامه های موجود در رایانه خود را بررسی کنید، برنامه برای اسکن وضعیت وجود ویروس ها و بد افزارها از 68 موتور جستجو ویروس استفاده می کند که اکثر آنتی ویروس های محبوب و رایج در لیست این نرم افزار گنجانده شده اند.
 



برای رایانه؛
بی شک یکی از پرکاربردترین نرم افزار اسکن تصاویر در رایانه نرم افزار VueScan Pro می‌باشد که بیشتر توسط عکاسان، ادارات، شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. VueScan Pro به خوبی با تمامی اسکنرها سازگار بوده و عمل اسکن را با بالاترین کیفیت ممکن و بدون افت کیفیت و یا تغییر در نور برای شما فراهم می‌سازد. بعد از اسکن تنظیمات دیگری نیز برای افزایش کیفیت و رسیدن به نتیجه مطلوب وجود دارد تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود.




برای اندروید و IOS؛
برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای جام جهانی 2014 برزیل و همینطور پوشش کامل و لحظه به لحظه 197 لیگ فوتبال معتبر جهانی از جمله لیگ برتر کشورمان ایران، لیگ قهرمانان قاره‌ها و... همچنین عکس‌هایی با کیفیت بالا و پوشش زنده تصویری مسابقات را همراه با نرم افزار رسمی فیفا باشید.




با حافظ برای اندروید؛
دیر بازی است که حافظ جایگاه والایی در زندگی ما داشته است. حافظ، همیشه زینت‌بخش کتابخانه‌های ایرانی بوده و در دستان پدران و پدربزرگان، شب‌ها و روزها را برای ما خاطره انگیز کرده است. زندگی مدرن امروزی گرچه رسم زندگی را تغییر داده، اما یاد و خاطره بزرگان را از قلب‌های ایرانی تهی نکرده است. استودیو سرخ، حافظ را با تمامی اشعار و گذری بر زندگانی وی در مجموعه‌ای نفیس و زیبا گرد هم آورده تا یاد دیوان کهنه اما پر زینت حافظ را زنده کند.




فیلم‌هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید؛
در آپارات شما نه تنها قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید بلکه می‌توانید با به وجود آوردن یک کانال ویدئو، دیگر کاربران را به صورت اختصاصی از ویدئوهای خود مطلع کنید در همین راستا تیم توسعه موبایل آپارات نرم افزار این سایت را برای تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS تولید کرده است تا شما کاربران سریعتر و ساده‌تر به کلیپ‌های تصویری دسترسی داشته باشید.




با سعدی برای اندروید؛
شعر سعدی لبریز از پند و مثال است که در قالب داستان‌های خواندنی بیان کرده است. نام و آوازه سعدی و شهرت آثار گران قدر او دیری است از مرزهای ایران و قلمرو زبان پارسی فراتر رفته و در این جهان پهناور در نوردیده. گاهی با خود می‌اندیشیم که ای کاش ما هم لحظه‌ای بر این دیوان دستی زنیم، نرم افزار ایرانی با سعدی کاری از استودیو سرخ مجموعه‌ای از ديوان اشعار، بوستان، مواعظ و حکايات گلستان را یکجا در نرم افراری زیبا جمع آوری کرده است که می‌توانید با رابط کاربری زیبا در دستانتان آنها را مرور کنید و از این اشعار لذت ببرید.




 
برای اندروید و IOS
حتما با بسته نرم افزاری آفیس آشنایی دارید، بسته نرم افزاری فوق العاده کاربردی و محبوب که نرم افزارهایی همچون word ,PowerPoint ,Excel و... را در مجموعه خود جای داده است. حالا نسخه اندرویدی و IOS این بسته نرم افزاری با امکانات جدید عرضه شده است که بیش از 100 میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده است. با این نرم افزار قادر به مشاهده و ویرایش فایل‌هایی همچون word ,PowerPoint ,Excel هستید و حتی می‌توانید آن‌ها را به فایل PDF تبدیل کرده و مشاهده کنید.




برای اندروید؛
در نرم افزار "زلال معرفت" شما می توانید سوالات اعتقادی یا شرعی خودتان رو از طریق اینترنت یا پیام کوتاه ارسال کنید و پاسخ آن ها را دریافت کنید. همچنین شما در بخش گنجینه پاسخ ها، می توانید به آرشیو سوالات مهم که هر روز آپدیت می شوند، دسترسی داشته باشید و بهره ببرید. لازم به ذکر است که سوالات شما توسط "مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی"(قم) و جمعی از کارشناسان حوزوی پاسخ داده می شود.
 



ویژه اندرویدی ها؛
اگر بخواهیم یکی از کاربردی ترین ویجت های موجود برای سیستم عامل اندروید را انتخاب کنیم بدون شک یکی از گزینه ها GPS Widget Pro است. برنامه می تواند با استفاده از داده های ماهواره های مسیریابی و موقعیت یابی مکان دقیق قرارگیری شما را تشخیص دهد، برنامه به قدری دقیق است که می تواند ارتفاع شما از سطح دریا را هم محاسبه کند. بیشترین کارایی ویجت زمانی است که شما در جایی هستید و از آدرس دقیق آن جا مطلع نیستید و می خواهید آدرس آن مکان را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنید، شما می توانید اطلاعات موقعیتی خود را با استفاده از پیامک یا ایمیل ارسال کنید، تا فرد مورد نظرتان از روی نقشه مکان دقیق شما را پیدا کند.




برای اندروید؛
اگر از کاربرانی هستید که از ظاهر تکراری و یکنواخت تلفن همراه و تبلت اندرویدی‌تان خسته شده اید، همین حالا می‌توانید نرم افزار Themer Beta را نصب کنید تا رنگ و لعابی تازه به محیط دستگاه اندرویدیتان هدیه دهید و با اینترفیس تکراری خداحافظی کنید! در این برنامه تم‌های مختلفی با بیش از هزار تم از جمله آی او اس ۷، مک او اس تا تم هایی متنوع همچون سوپر ماریو و ...




برای اندروید؛
 با استفاده از نرم افزار scan بارکدهای تقلبی را شناسایی یا از کشور سازنده آن با خبر شوید، این برنامه به خرید شما خیلی کمک می کند تا سرتان کلاه نرود. scan در جهان بیش از هزاران کاربر دارد که در حال استفاده این نرم افزار هستند. شما نیز می توانید با استفاده از این برنامه به طور مستقیم بازی ها و یا برنامه های کاربردی دیگری را دانلود کنید.





ویژه اندروید
 eset mobile یک آنتی ویروسی قدرتمند در زمینه شناسایی ویروس ها است که میتواند به راحتی آن ها را از بین ببرد. این نرم افزار بیش از هزاران نفر کاربر دارد که در حال استفاده ی این انتی ویروس قدرتمند هستند. در این نرم افزار می توان به ویژگی هایی چون شناسایی هوشمند محافظت لحظه ای و .... اشاره کرد. این آنتی ویروس یکی بهترین انتی ویروس های گوشی های هوشمند است که می توان به عملکرد سریع آن اشاره کرد.

  



برای اندروید؛
این روزها به سرعت هوا در حال گرم شدن است و به فصل گرما نزديک مي شويم و پشه هاي آزار دهنده هم همراه با آن مي آيند، پشه هایی که روز و شب ندارد. برای این که از نیش پشه ها به دور بمانید می توانید با نصب این اپلیکیشن Anti Mosquito کاری کنید که هیچ پشه ای به شما نزدیک نشود، این شوخی نیست! برنامه با تولید فرکانس های بالای صوتی آن ها را از شما دور می کند. برنامه سلامتی شما را در برابر نیش 3500 پشه شناخته شده تضمین می کند و می توانید با استفاده از این نرم افزار شب ها راحت بخوابید. بهتر است بدانید که برنامه فرکانسی در رنج 12 تا 22 کیلوهرتز از خود تولید می کند.
 



ویژه اندرویدی ها؛
ماه شعبان، ماه هشتم از ماه های قمری، ماهی بسیار شریف و منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است. برنامه اندروید شعبانیه یک همراه همیشگی و خوب در کنار شما برای ماه شعبان است که شامل اطلاعاتی چون: پیامک های شعبان،  آهنگ های پیشواز، اعمال ماه شعبان (شامل 10 مورد بسیار نیکو)، فضیلت های ماه شعبان، مناجات شعبان و مناسبت های شعبان است. همچنین در برنامه موارد مفیدی چون: دعای کمیل، صلوات، سجده ها و دعاهای رسول خدا و زیارت امام حسین (ع) دارد.
 
 



برای اندروید؛
حتما شما هم در گوشی خود کلی اطلاعات مفید و مهم از عکس و فیلم گرفته تا پیامک دارید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اگر این اطلاعات را از دست بدهید چه اتفاقی می افتد. My Backup Pro ابزاری کاربری به همین منظور است تا از اطلاعات مورد نیاز شما یک نسخه تهیه کند. با نصب این برنامه بر روی تبلت و یا تلفن هوشمندتان می‌توانید خیالی آسوده داشته باشید چرا که از همه اطلاعات موجود در گوشی شما یک نسخه موجود بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل و پاک شدن اطلاعاتتان می‌توانید به راحتی آن‌ها را بازیابی کنید.


 


برای اندروید؛
Hangouts نرم افزاری است قدرتمند که برای ارتباط تصویری و ارسال و دریافت پیامک رایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با وارد کردن ایمیل حساب کاربری گوگل وارد برنامه می‌شوید و Hangouts تمامی دوستان شما را که در Gmail فعالیت دارند را نمایش می‌دهد.
 





گزارش از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری

 
 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۸:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
با سلام.چندوقت پیش گزارشی از تلویزیون پخش شدکه بعضی از نرم افزارهایی که روی گوشی نصب میکردی خاصیت جاسوسی داشت.یعنی میشدیکی ازتوی صفحه گوشی ما رو ببینه.درست مثل بعضی تلویزیونها که وقتی نشستی روبروش شاید یکی داره تو رو نگاه میکنه و تو نفهمی.من خیلی نرم افزار دانلود میکنم.از وقتی اون گزارش پخش شدبابام همش میگه بفرما دیدی گفتم الکی نرم افزار دانلود نکن.اما من همه نرم افزار هایی رو که میخوام از دریچه می گیرم.لطفا صادقانه جواب بدید.نرم افزار های شما اون ویژگی ها رو نداره؟باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
سلام بر شما عزیزان دریچه yjc
تشکر فراوان که در زمینه فن آوری اطلاعات جهاد میکنید.
حق نگهدارتون
دست علی بهمراهتون
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
کرباسی
۰۰:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید شما بیشتر وقت ها برنامه هایی که معرفی میکنید برای اندروید است پس رایانه چی میشه با تشکر
آخرین اخبار