18 خردادماه؛

بازدید کمیته ساماندهی آموزش عالی از "دانشگاه آزاد"

بازدید کمیته ساماندهی آموزش عالی مجلس در تاریخ 18 خردادماه از دانشگاه آزاد انجام می‌شود و توقف رشته‌های موازی در دستور کار این جلسه قرار دارد.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازدید کمیته ساماندهی آموزش عالی مجلس در تاریخ 18 خردادماه از دانشگاه آزاد خواهد بود و جلوگیری از توسعه کمی این دانشگاه محور این بازدیدهاست. 

وی گفت: این بازدید با حضور ریاست و معاونین دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد و به بررسی وضعیت کنونی دانشگاه آزاد و نحوه مشارکت آن در توسعه کیفی آموزش عالی کشور می‌پردازد. 

وی با بیان اینکه راهکارهای برون رفت از وضعیت کمی کنونی که بر نظام آموزشی کشور حاکم شده است باید شناسایی شود، خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهایی که دانشگاه آزاد در این خصوص باید ارائه دهد توقف رشته‌های موازی است. در واقع بسیاری از رشته‌های این دانشگاه مبتنی بر نیاز کشور نیست و جذابیتی برای متقاضیان به تحصیل ندارد و باید این رشته‌ها متوقف شود. 

وی یادآور شد: 35 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند و لذا نقش این دانشگاه به عنوان دانشگاه در بردارنده یک سوم پتانسیل عملی کشور در توسعه آموزش عالی بسیار حائز اهمیت است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار