تاسال 2015 ؛

حجم مبادلات ايران وترکيه به 30 ميليارد دلارمی‌رسد

"جودت ییلماز " وزیر توسعه ترکیه گفت که برای رسیدن به هدف 30 میلیارد دلار مبادلات اقتصادی با ایران تا سال 2015 قردادهای مربوط به کاهش تعرفه های گمرکی بسیار مهم است .

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزیر توسعه ترکیه گفت : برای رسیدن به هدف 30 میلیارد دلار مبادلات اقتصادی با ایران تا سال 2015 قردادهای مربوط به کاهش تعرفه های گمرکی بسیار مهم است .

"جودت ییلماز " در دیدار با وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات کشورمان و در پاسخ خبرنگاران مبنی بر راهکارهای دولت ترکیه در توسعه همکاری های با ایران و رسیدن به هدف 30 میلیارد دلار تجارت در سال 2015 گفت: اجرایی شدن قرارداد تجارت ترجیحی نقش موثری در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

وزیر توسعه ترکیه در جمع مدیران ارشد اقتصادی دو کشور همچنین افزود : معتقدم سرمایه گذاری های متقابل نیز دارای اهمیت هستند واین سرمایه گذاری ها زیرساخت تجارت را تقویت خواهد کرد و در این چارچوب پروژه منطقه صنعتی مشترک مرزی نیز می تواند اقدام بسیار موثری باشد.
 
جودت ییلماز همچنین خواستار توجه به قدرت خرید دو کشورشد وگفت : میتوان این میزان را به 2 تریلیون دلار هم رساند که با توجه به این ارقام می توان آینده خوبی برای آینده تجاری دو کشور متصور شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، ترکیه ، حجم ، مبادلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار