بروجردی در نشست خبری:‌

بر اساس اطلاعات ما صهیونیست‌ها تروریست‌ها را آموزش ‌می‌دهند/ انتخابات سوریه ثبت ایستادگی و مقاومت دولت و ملت سوریه در تاریخ

رئیس هیئت پارلمانی ایران تاکید کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و انتخابات سوریه یک آزمون برای مدعیان دموکراسی در جهان بود

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، علاالدین بروجردی که به منظور اطلاع از روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه در راس هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در این کشور به سر می‌برد، دقایقی قبل در نشست خبری با رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی که در هتل داما رز( محل استقرار هیئت پارلمانی ایران) برگزار شد، گفت: انتخابات اخیر سوریه یکی از رویدادهای مهم تاریخ این کشور است.

وی افزود: بیش از 3 سال است که این کشور با طراحی آمریکا و با استفاده هم پیمانان هم منطقه‌ای خود دچار بحران شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا بعد از ناکامی در جنگ عراق و افغانستان به جنگ نیابتی در سوریه روی آورد و دشمنان با ده‌ها هزار تروریست، بحران بسیار سنگینی را به سوریه تحمیل کردند.

بروجردی اظهار کرد: آنچه در تاریخ برای همیشه ثبت شد ایستادگی و مقاومت دولت و ملت سوریه بود، از مقاومت ملت سوریه تجلیل می‌کنیم، چرا که در مقابل توطئه دشمنان ایستاد.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: در طول چند ماه گذشته 2 اجلاس دوستان سوریه در تهران برگزار شد و امیدواریم نیازی به نشست سومی نباشد و ما شاهد نقطه پایانی بحران سوریه باشیم.

بروجردی گفت: اگر نیازی به نشست دیگری باشد قطعا کشورهای بیشتری که مخالف جنگ و موافق صلح هستند، حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: آمریکا دچار اشتباه استراتژیک در تصمیم گیری‌های خود شد، آمریکا که مدعی مبارزه با تروریسم است بر چه اساسی به تقویت تروریست‌ها در سوریه می‌پردازد؟

رئیس هیئت پارلمانی ایران تاکید کرد: انتخابات سوریه یک اقدام دموکراتیک در دنیا بود و آمریکا باید در جهان پاسخگوی ظلم رفته به بشریت باشد.

بروجردی در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: بحران سوریه زود یا دیر به پایان خواهد رسید و تروریست‌های که از اروپا در این کشور حضور دارند مجبور هستند به کشور خودشان بازگردند.

وی ادامه داد: آمریکا با چه منطقی اعلام می‌کند از تروریست‌های سوریه حمایت کرده و سلاح پیشرفته در اختیار آنها قرار خواهد داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به تفکیک ملت و دولت آمریکا پرداخت و گفت: وقتی می‌گوییم آمریکا اشتباه می‌کند مقصود ملت این کشور نیست بلکه دولت این کشور است.

وی افزود: در آمریکا هم انسان‌های آزاده‌ای هستند که خواهان استقلال بوده و با جنگ مخالف هستند.

بروجردی در ادامه گفت: همکاران ما از مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در حلب بودند گزارش دادند که متاسفانه تعدادی از مردم حلب به توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند و همکاران ما از مجروحین عیادت کردند.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها بر اساس اطلاعات دقیق موجود، تروریست‌ها را آموزش می‌دهند و ما به شدت اقدام اخیر تروریست‌ها در حلب را محکوم می‌کنیم.

رئیس هیئت پارلمانی ایران تاکید کرد: انتخابات سوریه یک انتخابات آزاد بود که با حضور پرشور و گسترده مردم این کشور برگزار شد و پیامی روشن برای کسانی که 3 است این کشور را با بحران موجه کرده اند، داشت.

وی گفت: نتیجه انتخابات فردا اعلام خواهد شد و بعد از انتخابات هر اقدامی علیه دولت سوریه، اقدام علیه ملت سوریه خواهد بود و بهانه از آمریکایی‌ها گرفته خواهد شد.

نماینده برودجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مگر آمریکایی‌ها معتقد به آزادی و دموکراسی نیستند پس چرا با انتخابات سوریه مخالفت کردند.

 وی اظهار داشت: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و انتخابات سوریه یک آزمون برای مدعیان دموکراسی در جهان بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار