فاکس نیوز اعلام کرد:

ایران به دنبال خلق شگفتی در جام جهانی است

فاکس نیوز در گزارشی به حضور شگفتی‌ساز شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2014 پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از فاکس نیوز، ایران از آن دسته تیم‌های سنتی مانند کره جنوبی ، ژاپن و استرالیا در آسیا نیست و جایگاه پرفراز و نشیبی در برزیل خواهد داشت.
 
تیم ملی ایران در شرایطی چهارمین تجربه حضور خود را در جام جهانی می‌گذراند که پیش از این موفق نشده است در سه حضور خود نتوانسته از گروه خود صعود کند و می‌خواهد در این دوره برای نخستین بار از گروه خود صعود کند.
 


ایران برای نخستین بار در جام جهانی 1978 در آرژانتین حضور یافت و پس از آن تا سال 1998 نتوانست جواز حضور در جام جهانی را کسب کند در جاییکه در فرانسه توانستند آمریکا را شکست دهند و نقطه عطفی را در کارنامه خود به جای گذارند اما بازهم نتوانستند از گروهشان صعود کنند.
 
دیگر حضور ایران در جام جهانی به سال 2006 در آلمان باز می‌گردد اما بازهم به سرعت از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و نتوانستند از گروه خود بالا بیایند.
در سال 2010 آفریقای جنوبی نیز موفق نشدند جواز حضور در برزیل را کسب کنند.
 


ایران به راحتی به جام جهانی صعود کرد و با کسب 16 امتیاز و غلبه بر کره جنوبی به صدر گروه A دست یافت.
 
تیمی که تنها اجازه دریافت 2 گل را در طول 8 بازی که انجام داده است داد و توانستند 8 گل را به ثمر رسانند و این نشان می‌دهد که این کشور توانایی‌های زیادی دارد.
 
سرمربی تیم ملی ایران کارلوس کی‌روش پس از صعود به جام جهانی در برابر گینه با نتیجه 2 بر 1 شکست خورد. این در حالی است که کشور ژاپن بازی‌هایی را با کشورهای اروگوئه، هلند، بلژیک و غنا ترتیب داد که می‌تواند سهم بسزایی در بالا بردن سطح این کشور در بازی‌های جام جهانی داشته باشد.
 
کاپیتانی تیم ملی ایران را جواد نکونام بر عهده دارد، بازیکنی که در 13 سال حضور خود در تیم ملی 135 بازی ملی را انجام داده است.
 


نکونام در دومین جام جهانی خود پس از جام جهانی 2006 آلمان حضور می‌یابد بازی ساز ایرانی دومین بازیکنی از این کشور بود که در لالیگا بازی کرد، زمانیکه در سال 2006 به تیم اوساسونا پیوست.
 
اما اشکان دژاگه دیگر بازیکن تیم ملی ایران و شاغل در لیگ برتر انگلیسی و باشگاه فولام است که جلوتر از نکونام در پست مهاجم بازی می‌کند، وی در 20 حضورش در دیدارهای فولام، 5 گل به ثمر رسانده است.
 
مهاجم باشگاه چارتون اتلتیک، رضا قوچان‌نژاد که بخش حمله تیم را هدایت می‌کند در سال 2012 به تیم ملی ایران اضافه شد و 7 گل در 9 حضورش به ثمر رساند و بازیکن کلیدی این تیم به شمار می‌رود و مهره اصلی ایران برای صعود به جام جهانی است.
 


مدافع تیم ملی ایران سید جلال حسینی خط دفاع تیم ملی ایران را در طول رقابت‌های جام جهانی به خوبی هدایت کرد.
 
حسینی که 34 سال سن دارد در 84 بازی ایران حاضر شده است و به همین خاطر تهدید بزرگی برای حریفان ایران در خط آتشی آن‌ها محسوب می‌شود. هر چند تیم ملی ایران با قرار گرفتن در گروه F با تیم‌های قدرتمندی چون آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین هم گروه شده است، اما در تلاش است این بار متفاوت ظاهر شود و تابو حذف در مرحله گروهی را بشکند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار