طی بیانیه‌ای صورت گرفت

انتقاد جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از قطعنامه اخیر پارلمان اروپا

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در رابطه با قطعنامه اخیر پارلمان اروپا بیانیه‌ای صادر کرد و از این قطعنامه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در رابطه با قطعنامه اخیر پارلمان اروپا بیانیه‌ای صادر کرد و از این قطعنامه انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است:"همانطور که پیش‌بینی می‌شد در حین مذاکرات هسته‌ای با ایران در راستای نیل به توافق جامع، طرف مقابل هجمه گسترده‌ای را با تمرکز بر مداخله در امور داخلی ایران، وضعیت حقوق بشر و توان دفاعی ایران به راه انداخت. که بازی چند سطحی و دیپلماسی چندلایه جبهه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است که قبل از هر چیز بهانه بودن و ابزاری بودن مسأله هسته‌ای و حقوق بشری ایران را نمایان‌تر می‌کند.

برکت مذاکرات هسته‌ای و اقدامات اخیر جبهه‌ استکبار، بدون شک موجب ملموس‌تر شدن دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی و به تبع آن بالا رفتن ظرفیت فکری ملت ایران خواهد شد.

 جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن محکومیت قطعنامه مداخله جویانه اروپا، این قطعنامه را نقض حاکمیت ملی و تلاش این اتحادیه برای خدشه در استقلال کشورمان ارزیابی می‌کند.

 بر این اساس لازم می‌دانیم چند نکته را مورد توجه قرار دهیم:
 
1- قطعنامه پارلمانی اتحادیه اروپایی‌ها به روشی نشان می‌دهد که چنین قطعنامه‌ای با این مبنای منفی نمی‌تواند گام مثبت اتحادیه اروپا در ایجاد رابطه سازنده با ایران باشد بلکه نشان می‌دهد آنان به دنبال فضاسازی و بسترسازی پیرامون این موضوع هستند که ایران را مستعمره خود به ملل آزادیخواه دنیا نشان دهند و مداخله مستقیم، رسمی خود در امور داخلی ایران را عملیاتی نمایند.
 
2- در اواخر سال گذشته سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و سال جاری با عنوان اقتصاد و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد که اجماع وسیعی را در میان نخبگان، جریان‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و مسئولین قوای سه‌گانه بوجود آورد و عملا آرایش کاذب سیاسی گذشته را به هم ریخت.

فضایی که با سیاست‌های ابلاغی، نامگذاری اخیر و ... از سوی رهبر حکیم انقلاب در یکی دو ماه گذشته ایجاد شد مبتنی بر نیاز کشور بود و نشان داد نیاز عاجل کشور، مشکلات اقتصادی و راهکار آن اقتصاد مقاومتی و تاکید بر منافع ملی است و تنها راه نجات کشور در شرایط کنونی این موضوع است.

 نظام سلطه نیز این راهکار را خلاف هژمونی خود می داند و لذا درصدد است با صدور چنین قطعنامه‌هایی کشورمان را در حوزه‌های سیاسی دچار چالش نماید و از پیگیری مسایل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بازدارد. به عبارت دیگر مدل رفتاری نظام سلطه، این قطعنامه و مواضع اخیر اتحادیه اروپا حاکی از آن است که نظام سلطه به دنبال توانمندسازی و ایجاد آزادی عمل برای جریان لیبرالی و واداده است تا از این رهگذر نگاه دولتمردان و نخبگان از مسایل اصلی کشور را باز دارد.

 
3- از شعارهای اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی، شعار «استقلال‌خواهی» ملت ایران بوده و هست.

اساساً امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، قیام و مبارزات مستمر مردم مسلمان ایران علیه رژیم شاه و پایداری آن‌ها تا رسیدن به پیروزی کامل را نتیجه استقلال‌طلبی و ولع شدید آن‌ها به عزت و منافع ملی می‌داند بر همین اساس لازم است دانشگاهیان، نخبگان و سیاسیون با تاکید بر عنصر استقلال و منافع ملی و گفتمان رهبری، مانع از حاکمیت سایر گفتمان‌ها و چالش‌های بیهوده سیاسی شوند.
 
همچنین انتظار می‌رود تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان دیپلماسی کشور در دولت و مجلس با هوشیاری تمام و اهتمام به عزت ملت ایران و استقلال ایران اسلامی، فعالانه به مواجهه با استکبار و دنباله آن در اروپا بپردازند و با درایت هرچه بیشتر، حقوق مسلم ملت ایران را پیگیری نمایند در این راه، مجلس و دولت، افرادی که در اتحادیه اروپا در تصویب این قطعنامه موثر بودند را از ورود به کشورمان منع نماید؛ چراکه رویه نمایندگان اتحادیه اروپا نشان می‌دهد کاملا بر اساس راهبردهای رژیم صهیونیستی حرکت کرده‌اند.
 
4- فهرست بلند بالایی از نقض حقوق بشر در غرب و اروپا در منظر افکار عمومی قرار دارد؛ کمک به رژیم بعثی عراق در تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی، کمک به برخی رژیم‌های مرتجع منطقه برای کشتار مردم بی‌دفاع، زندان‌های مخوف اروپا، لگدکوب شدن حقوق زنان و اقلیت‌های دینی در کشورهای غربی و... که مناسب است اگر واقعاً این افراد نمایندگان اروپا هستند برای این مشکلات خود چاره‌اندیشی کنند.
 
5- نظام سلطه و غرب بر این باورند که یک عده که البته بسیار پرمدعا نیز هستند، مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم می‌دانند. نظام سلطه اینگونه محاسبه کرده‌ که کسانی در ایران عقیده دارند با حل موضوع هسته‌ای مسأله تحریم‌ها حل خواهد شد و متاسفانه برخی سیاسیون هم همین را در رسانه‌های داخلی فریاد زده‌اند.

اروپا و آمریکایی‌ بر این خیالند که تهدید به فشار بیشتر، دولت ایران را به سمت امتیازدهی بیشتر سوق خواهد داد؛ البته در این میان برخی می‌گفتند نباید همچون ادبیات گذشته با غرب سخن گفت و در معامله با نظام سلطه باید اروپا را از آمریکا جدا کرد و اکنون به روشنی مشاهده می‌کنند که ادبیات خاکسارانه در مقابل غرب، موجب خواهد شد وحشیانه تر مورد هجمه قرار بگیریم. در مواجهه با اروپا و آمریکا، تفاوتی بین آنان نیست و هر دو در مقابل ملت ایران، یکپارچه برخورد می‌کنند.
 
در پایان، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید می‌کند که مشکلات نظام اسلامی و نظام سلطه، هیچگاه به طور ریشه‌ای حل نخواهد شد؛ چراکه مشکل آنان، اعتقادات، ایدئولوژی و راه پر عزت ملت ایران است و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند راه نجات، عزت و استقلال کشور تکیه بر خداوند کریم و توانمندی‌های انسانی، طبیعی و خدادادی این ملت است. امیدواریم حرکت استکبار جهانی عامل وحدت و انسجام ملی شود و مسئولین و مردم با عزم ملی و مدیریت جهادی عرصه فرهنگ و اقتصاد را شکوفا نموده و شاهد پیشرفت و تعالی ملت و ایران اسلامی باشیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار