آیت‌الله محسنی گرکانی:

عدالت، عقلانيت و ولايت‌مداری را از مكتب امام(ره) بياموزيم

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در سالگرد ارتحال ملكوتی امام رضوان الله تعالی عليه به ملت شريف ايران مخصوصاً جوانان عزيز عرض می‌كنم شيوه عدالت، عقلانيت و ولايت‌مداری را از مكتب امام بياموزيم تا كشورمان از تهاجم فرهنگي قدرت‌های استكباری مصونيت داشته باشد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ هيأت عمومی شعب كيفری اصراری ديوان عالی كشور امروز سه شنبه(13خردادماه) به رياست آيت‌الله "احمد محسنی گركانی" رئيس ديوان عالی كشور و با حضور قضات عالی رتبه تشكيل جلسه داد.

رئيس ديوان عالی كشور با تبريك اعياد شعبانيه به همه دوستداران و محبان آل‌الله به مسئله حق گرائی و حق گوئی پرداخته و اظهارداشت: كار قضات قطعاً می‌بايستی حق گرائی و حق گوئی باشد و بر همين اساس هم بايد به پرونده‌های قضائی رسيدگی شود اگر اينگونه باشد افراد جامعه احساس امنيت و آرامش دارند و رضايت خداوند هم در اين است.

 آيت‌الله محسن گركانی با قرائت حديثی از رسول اكرم(ص) كه می‌فرمايند: علي با حق است، حق با علی است و در همه حال وظيفه علماء بيان حق است در برابر ظلم‌ها و باطل‌ها خواه حق با مسئله كهنه و قديمی جور دربيايد و خواه با مسئله جديد و نو. اگر حق وفق پندار قديمی و كهنه باشد نگوئيد اين كهنه پرستی است. حق، حق است در هر صورت و در هر زمان و مكانی كه باشد.

وی ادامه داد: حق و حقيقت هميشه و در همه حال جايگاه والائی دارد و همه شئون جامعه بشر بر اساس حق بايد اداره شود و حق يك پايگاه ثابت و مستقر است كه تغيير ناپذير است.

این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: وظيفه همه علماء حق گفتن است اگرچه به زعم بعضی‌ها تلخ بيايد، نكبت دنيا و آخرت و خسران نصيب عالمان جامعه‌ای می‌شود كه طبق پسند مردم دنيا طلب حرف بزنند و از گفتن حق خودداری كنند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: عالم بايد چراغ روشنگر باشد و وظيفه عالمان و قضات و همه مديران ارشد نظام و همه آحاد مردم می‌بايستی حق گوئی و حق گرائی باشد و خداوند وعده داده است كه باطل نابود شدنی است و حق را محقق و پابرجا می‌دارد.

وی با توجه به سالگرد ملكوتي حضرت امام خمينی(ره) افزود: در سالگرد ارتحال ملكوتی امام رضوان الله تعالی عليه به ملت شريف ايران مخصوصاً جوانان عزيز عرض می‌كنم شيوه عدالت و عقلانيت و ولايت مداری را از مكتب امام بياموزيم تا كشورمان از تهاجم فرهنگي قدرت‌های استكباری مصونيت داشته باشد رسالت دانشمندان در حوزه‌های علميه و دانشگاهی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنی ضروری و قطعی است.

گفتنی است؛ در اين جلسه آيت‌الله محسني گركاني ضمن قدردانی از همه قضات عالی رتبه ديوان عالی كشور بخاطر اهتمام بيشتر نسبت به رسيدگي سريع به پرونده‌ها از كاهش حجم پرونده‌های مسن در ديوان عالی خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار