ایلخانی:

شهرك‌های فرودگاهی توان رقابت‌پذيری ايران را در منطقه افزايش می‌دهد

مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور گفت: با راه‌اندازی شهرك‌های فرودگاهی، توان رقابت‌پذيری ايران با برخی از كشورهای منطقه در صنعت حمل و نقل هوایی افزايش می‌يابد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ محمدعلي ايلخاني اظهار داشت افزود: راه‌اندازي نخستين شهرك فرودگاهي در كشور، چشم‌انداز جديدي را براي جمهوري اسلامي ايران در عرصه حمل و نقل هوايي در منطقه به وجود مي‌آورد.

وي با بيان اينكه ايجاد شهرك هاي فرودگاهي زمينه‌هاي متنوع‌سازي در صنعت حمل و نقل هوايي كشور را افزايش مي‌دهد، گفت: شهرك‌هاي فرودگاهي در افزايش تردد مسافران خارجي به كشور بسيار تاثيرگذار هستند و اميدواريم با ارتقای سطح خدمات هوايي بتوانيم با كشورهاي منطقه از جمله تركيه و دبي رقابت كنيم.

ايلخاني تصريح كرد: راه‌اندازي شهرك فرودگاهي در فرودگاه حضرت امام‌خميني(ره) از اولويت‌هاي مهم شركت فرودگاه‌هاي كشور است تا همزمان با آن برنامه‌ريزی‌هاي خود را براي مركز شدن در بخش حمل‌ونقل هوايي در منطقه را دنبال كنيم.

سرپرست شركت فرودگاه‌هاي كشور يادآور شد: ايران براي هاب شدن در عرصه حمل و نقل هوايي در منطقه از موقعيت مهمي برخوردار است و با افزايش تردد هواپيماهاي عبوري از فضاي كشور و افزايش ميزان جابجايي مسافران در مسيرهاي بين‌المللي، ايران به مركز مهمي در منطقه در اين بخش تبديل مي‌شود.

به گفته وي، بدون شك نتيجه ارايه خدمات مطلوب هوايي، تردد مسافران داخلي و خارجي در فرودگاه حضرت امام خميني(ره) است و اين مساله توانمندي‌هاي ايران را در بخش حمل و نقل هوايي در منطقه ارتقا مي‌دهد.يادآور مي‌شود؛ بر اساس ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه شهر فرودگاهي امام خميني(ره) به عنوان يك مركز مهم توسعه تجاري شهر تهران و در قالب يك قطب بين‌المللي تجاري و ارايه خدمات پرواز به 90 میلیون مسافر در دست اقدام قرار گرفته و قرار است نخستین شهرک فرودگاهی کشور در این فرودگاه راه‌اندازی شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار